היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיהו בר אימוץ? - קטין במשפט

עבודה מס' 070163

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא.

3,113 מילים ,26 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

האימוץ הינו הליך מורכב ומיוחד במינו בקשת ההליכים המשפטיים הקיימים במדינת ישראל. הליך אימוץ מורכב מכמה שלבים, שהראשון שבהם הוא הכרזה על הקטין כעל בר אימוץ. עילת אימוץ מרכזית הינה הסכמת ההורים. באין הסכמה לאימוץ מצד ההורים, המחוקק מונה בסעיף 13(א) לחוק אימוץ ילדים, התשמ"א - 1981 (להלן "החוק"), רשימה סגורה של עילות להכרזה על קטין כעל בר אימוץ. את ההליך המשפטי שדן בהכרזת קטין כ-בר אימוץ תיאר הנשיא ברק בפסק הדין בע"מ 9229/04 : "הליך האימוץ מורכב משני שלבים נפרדים. בשלב הראשון נבחנת השאלה אם הילד הוא בר אימוץ. השלב השני מתחיל לאחר שהילד הוכרז כ-בר אימוץ ועניינו במתן צו אימוץ. שני השלבים מתייחסים לשתי מערכות יחסית שונות. השלב הראשון עוסק בניתוק הזיקה המשפטית בין הקטין לבין הוריו הביולוגיים, שסופו, מקום שהבקשה בוססה כדין, בהכרזה על הקטין כ-בר אימוץ. בעקבות ההכרזה ניטלות הזכויות, החובות והסמכויות מההורים הביולוגיים וניתנות לפקיד הסעד. השלב השני עניינו יצירת הזיקה המשפטית בין הקטין לבין הוריו המאמצים, המסתיים במתן צו אימוץ, המעמיד תחת ההורים הביולוגיים את ההורים המאמצים, כבעלי זכות למלא חובות כלפי הילד. כאמור, בשלב הראשון נבחנת השאלה אם הקטין הוא בר אימוץ. שלב זה נחלק לשני שלבי משנה. בשלב המשנה הראשון בוחן בית המשפט את קיומה של עילת אימוץ. בשלב המשנה השני, נבחנת השאלה אם יש מקום לעשות שימוש בשיקול הדעת השיפוטי, ולהכריז על הקטין כ-בר אימוץ. שלב שני זה מתקיים רק אם במסגרת שלב המשנה הראשון נמצא כי קיימת עילה כדין להכרזתו של הקטין כ-בר אימוץ. הכרזה שכזו תיעשה על יסוד המבחנים הקבועים בחוק האימוץ, אשר במרכזם עומד המבחן של טובת המאומץ".

תוכן העניינים:
הכללים להגשת הבקשה להכריז על ילד כבר אימוץ
הכרזת קטין כבר אימוץ כלפי הורים חד - מיניים
הכרזת קטין כבר אימוץ בשל עילת היעדר מסוגלות הורית עקב שימוש בסמים ע"י נשים הרות
עיקרון טובת הילד
הכרזת קטין כ"בר - אימוץ" ללא עילה בחוק
חזרת ההורה מהסכמתו לאימוץ הילד
פסילת הסכמה פגומה

קטע מהעבודה:

הכללים להגשת הבקשה להכריז על ילד כבר אימוץ
שחרור ילד לאימוץ מתאפשר באחד משני מצבים; הראשון הוא בהסכמת ההורה הביולוגי כשזה מחליט לוותר על ילדו- עפ"י סע' 8 לחוק. השני, בהיעדר הסכמה כגון דא, משמתעוררת עילה להכריז על הקטין כבר אימוץ, כפי שנביא בהמשך. בקשה להכרזת ילד כבר אימוץ תוגש בידי היועץ המשפטי לממשלה או נציגו. כל הורה שלא הסכים לאימוץ יהיה משיב לבקשה. צו לפי חוק האימוץ אינו ניתן אלא לאחר קבלת תסקיר בכתב מאת פקיד סעד. המפתח החקיקתי להכרזת ילד כבר אימוץ מצוי בסעיף 13 לחוק. הסעיף כולל 8 חלופות שונות שבהתקיים אחת מהן מוסמך בית משפט להכריז על ילד כבר אימוץ.

תגים:

אימוץ · הורה ביולוגי · חוק אימוץ ילדים · הורים חד מיניים · ההורה מת · תיק אימוץ · הפקרה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיהו בר אימוץ? - קטין במשפט", סמינריון אודות "מיהו בר אימוץ? - קטין במשפט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.