היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעתה של סין על מרוץ החימוש בין הודו לפקיסטן

עבודה מס' 070161

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסכסוך בין הודו לפקיסטן, מירוץ החימוש ביניהן וההשפעה של סין על הסכסוך.

5,492 מילים ,22 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

הודו ופקיסטן קיבלו את עצמאותן מהשלטון הבריטי בשנת 1947. מאז, שתי מדינות אלה נלחמו ארבע פעמים: הראשונה, בשנת 1947, כמעט מיד לאחר הכרזת עצמאותן. סיבת הלחימה הייתה קשמיר. השנייה, בשנת 1965, מאותה סיבה. השלישית, בשנת 1971 סביב שאלת בנגלדש. הרביעית, בשנת 1999 בהרי קשמיר. בשנת 1998, חשפה הודו ומיד לאחריה פקיסטן את יכולותיה הגרעיניות ובכך הדהימו השתיים את העולם והפכו למדינות מפתח בכל הקשור לנשק גרעיני במזרח אסיה.
סין הינה כוח עולה בעולם ובמזרח אסיה במיוחד. בתור בת ברית של פקיסטן ויריבה של הודו אשר לחמה בכמה מלחמות מולה, סין עזרה לפקיסטן להתחמש גרעינית החל משנות השמונים, לאחר שהודו החלה להתחמש בעצמה.
בנוסף, התיאוריה הניאו ריאליסטית סבורה כי האינטרס של שחקנים במערכת ניאו ריאליסטית היא למקסם ביטחון והישרדות על ידי שיתוף פעולה במטרה ליצור מאזני כוחות, אשר מונעים משחקן אחד להיות חזק מידי ולסכן את הישרדותם של אחרים.
בעבודתי ארצה לבחון את השפעתה של הרפובליקה העממית של סין על הסכסוך המתמשך בין הודו לפקיסטן. אבנה את הטענה על פי התיאוריה הניאו ריאליסטית ואנסה להוכיח כי המלחמה בין הודו לפקיסטן היא מלחמה קרה אשר בכל רגע מאיימת להפוך למלחמה חמה.

תוכן עניינים:
פרק א': מבוא
פרק ב': רקע תיאורטי
פרק ג': טענה מרכזית
פרק ד': דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הרפובליקה העממית של סין: מדינה במזרח אסיה בעלת האוכלוסייה הגדולה בעולם. סין מונה יותר ממיליארד נפשות. הרפובליקה העממית של סין הוקמה על ידי מאו בשנת 1949, לאחר סיום מלחמת האזרחים בין הלאומנים הסינים לקומוניסטים, עם ניצחון לקומוניסטים. מאז נמצאת המפלגה הקומוניסטית בשלטון. (http://www.globes.co.il, שיחור, 1979).
בשנת 1949 הכריז מאו, יושב ראש המועצה המרכזית של המפלגה הקומוניסטית הסינית, על הקמת הרפובליקה העממית של סין. בדומה לעמיתיו מברית המועצות הוא השקיע מאמץ בכדי להפוך את האומה להתגשמות חזונו האישי, הכלל אוטופיה קומוניסטית שוויונית:

תגים:

סין · פקיסטן · הודו · גרעין · גרעיני · אטום · מאזן · כוחות · מאזן האימה · מלחמה קרה · מזרח אסיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעתה של סין על מרוץ החימוש בין הודו לפקיסטן", סמינריון אודות "השפעתה של סין על מרוץ החימוש בין הודו לפקיסטן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.