היישום אינו מחובר לאינטרנט

גלובליזציה, מקומיות ומדינות הלאום- המקרה של סין

עבודה מס' 065988

מחיר: 216.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תופעת הגלובליזציה והשפעותיה על סין

3,265 מילים ,14 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית עוסקת בהשפעות הגלובליזציה על מדיניות הלאום. העבודה תבדוק כיצד השפיעו הגלובליזציה, הפתיחות והתקשורת הכלל עולמית על מדינות סגורות, תוך התיחסות ספציפית לסין.
אבחן את המקרה על פי מספר תאוריות וגישות אולם בעיקר על פי גישתו של פרידמן (2000) הגורס כי פעילות המערכת הגלובלית קראה דרור לכוחות אדירים של התפתחות ולהומוגניזציה בנוסח סרטי דיסני, ואם אלו לא יהיו נתונים לבדיקה וביקורת (כפי שהם כיום) ברבות הימים הם עלולים להרוס את הסביבה ולעקור את התרבות בקצב שלא נראה כמותו בהיסטוריה האנושית. נקודה נוספת היא העובדה כי ישנו ערבוב בין הדיסציפלינות השונות: פוליטיקה, תרבות וטכנולוגיה. אי אפשר להסביר את האחד מהם בלי להסביר את האחרים. ואם חברה מסוימת אינה יכולה להתמודד עם כל הקשרים, היא לא תוכל ליצור יחסים עם חברות אחרות.

העבודה תסקור ראשית את תופעת גלובליזציה, לאחר מכן תערך סקירה על מקרה הבוחן- סין במקרה הנדון, ובשלב האחרון איישם את התאוריות על המדינה בניסיון לבדוק את ההשפעות השונות של התופעה על המדינה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הגלובליזציה ומאפייניה
3. תאור סין
4. דיון- השפעת הגלובליזציה על סין
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סין ידעה תהפוכות רבות במאה ה-20. שושלת הקיסרים האחרונה, המנצ'ואית שלטה במדינה עד 1912. באותה שנה היתה סין לרפובליקה. תוך שנים אחדות השתלטו הקומוניסטים על רוב שטחה של הארץ. סין, בראשות מאו צה-דונג אימצה את התאוריה המרכסיסטית. הארץ הפכה לקומוניסטית, אולם קומוניזם שונה מאשר ברוסיה, מבחינה אידיאולוגית (קרוג, 1991).
התאוריה האוטופיסטית הבסיסית צבעה את העולם בוורוד. הסוציאליזם הזה הוא נאיבי ונובע מפרץ של הומניזם, מזעקת מחאה נוכח מצב האזרחים בסין בתחילת המאה הנוכחית. אי לכך ראו את הבורגנים, ואת העושר הפרטי כבלתי נחוצים ואף כמזיקים. רק בשנות השמונים של המאה הקודמת, כמה שנים לאחר מות מאו, סין נפתחה להשפעות זרות, כלכליות ותרבותיות, ובכלל זה לתרבות המערב. אולם בהיותה ארץ עניה מחד ומעניינת מאידך, היא יצאה תרבות וכח עבודה למערב, שמצא בה כח עבודה זול.

תגים:

גלובליזציה · פרידמן · תרבות · היסטוריה · אנושית · קומוניסטים · קומוניזם · רפובליקה · גלוקליזציה · עולמקומיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גלובליזציה, מקומיות ומדינות הלאום- המקרה של סין", סמינריון אודות "גלובליזציה, מקומיות ומדינות הלאום- המקרה של סין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.