היישום אינו מחובר לאינטרנט

גלובליזציה, מקומיות ומדינות הלאום- המקרה של ברית המועצות

עבודה מס' 065889

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תהליך הגלובליזציה בברית המועצות, תוך בחינת טיפולוגיות שונות ותיאוריות מרכזיות בתחום ובהיבט של תנאים ליציבות דמוקרטיות.

4,586 מילים ,17 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

גלובליזציה היא בעיקר היא פתיחות כלפי העולם החיצון ולמעשה איחוד התרבויות. התרבויות יכולות להיות שונות זו מזו בגישתם כלפי החיים, אולם תהליך הגלובליזציה הופך את כדור הארץ למקום קטן יותר בו כולם מתנהגים בצורה דומה לפי הכלל התלמודי "סדנא דארע חד הוא".
גלובליזציה איננה תופעה חדשה. מקורה עוד בזמן העתיק ובימי הביניים, אלא שבין תקופות אלה עצמן הפרידו תקופות של רה-גלובליזציה. המילה "גלובליזציה" מעוררת אסוציאציות של אינטרנט, עסקאות חובקות עולם בשוקי ההון, נוכחות של חברות, כמו קוקה קולה או מקדונלד'ס בעשרות מדינות, תאגידים רב-לאומיים וכיו"ב. ברם, אם פירושה של מלה זו הוא שילוב בין משקים שונים, מרוחקים זה מזה מבחינה גיאוגרפית, הרי הגלובליזציה איננה בבחינת תופעה חדשה כלל.
בעבודה זו התייחסתי לתהליך הגלובליזציה בברית המועצות, תוך בחינת טיפולוגיות שונות ותיאוריות מרכזיות בתחום ובהיבט של תנאים ליציבות דמוקרטיות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1. מטרת העבודה
2. פרטי רקע על ברית המועצות
3. המרכיבים הבולטים של הגלובליזציה
3.1. התמורות האידיאולוגיות בברית המועצות
3.2. תמורות כלכליות במהלך כהונתו
3.3. התקשורת בעידן גורבצ'וב
3.4. השינויים בתפיסת החוק הציבורי
3.5. חקיקות ושינויים בתחום המדע
3.6. מעמדה החדש של הכנסיה
3.7. ביטול מעמדה הרם של הרשות ללוחמה אטומית
4. ההשפעה על המדינה
4.1. שלטונו של מיכאל גורבצ'וב
4.2. התפרקות ברית המועצות
4.3. משטרו של בוריס ילצין
5. 6. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למועד פטירתו של ליאוניד ברז'נייב ב- 10.11.1982 ועלייתו לשלטון של יורי אנדרופוב ניתן להתייחס כנקודת ציון בתולדות ברית המועצות.
יורי אנדרופוב היה המנהיג שתכנן ביצוע רפורמות בתחומים שונים. הוא היה מודע ל"סטגנציה" בסוף שלטונו של ברז'נייב. עיקרה היה משבר כלכלי, ארגוני ואידיאולוגי, ויותר מכל בלטה לעין השחיתות שהשתלטה על כל חלקה טובה. אנדרופוב היה מודע היטב למסקנה כי נחוץ שינוי קרדינלי ודחוף בכלכלתה של המדינה.
אנדרופוב, בהיותו ראש הק.ג.ב. לשעבר הבין, בנוסף, שברז'נייב גרם גם לסטגנציה מדינית. הפלישה לאפגניסטאן הפכה לסיפור ללא סוף, להשקעה עצומה של כסף וכוח אדם ללא כל תכלית. אנדרופוב האמין שיש להגיע להסדר עם המערב על מנת שאפשר יהיה לסייע לכלכלה הרוסית. אנדרופוב לא הצליח לבצע כמעט דבר, כיוון שהוכרע ע"י מחלתו.

תגים:

גולובלי · איחוד · תרבויות · תרבות · מודרניזציה · עולמקומיות · רוסיה · גורבצ'וב · ילצין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גלובליזציה, מקומיות ומדינות הלאום- המקרה של ברית המועצות", סמינריון אודות "גלובליזציה, מקומיות ומדינות הלאום- המקרה של ברית המועצות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.