היישום אינו מחובר לאינטרנט

קולנוע איראני

עבודה מס' 070155

מחיר: 149.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מוטיב הילד בסרט "התפוח".

3,528 מילים ,14 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

עבודה זו מבקשת לבחון את תפקידה של דמות הילד בסרטי "הגל החדש" בקולנוע האיראני. במהלך העבודה אדגים כיצד דמות הילד משמשת למתיחת ביקורת על השלטון, על הנורמות החברתיות ועל ערכי המשפחה באיראן. עבודה זו תתבסס על ניתוח סרטה של סמירה מחמלבאף "התפוח" (1998), בו איעזר כדי להציג את טענותיי. העבודה תסתמך על מאמרים שנכתבו על דמות הילד בקולנוע האיראני ועל ראיונות שהעניקה במאית הסרט. העבודה תחולק לשלושה פרקים עיקריים. בחלק הראשון אעסוק בקונטקסט של הסרט, ובו אדון במעמד הילד במבנה המשפחה האיראנית הפטריארכאלית כראי לחברה האיראנית כולה בחלק השני אעסוק במוטיב הילד בקולנוע האיראני בסרטי "הגל החדש" ובחלק האחרון אעסוק במבע הקולנועי בסרט התפוח, ובו אנתח את הסרט על מרכיביו השונים.

תוכן עניינים:
מבוא
קונטקסט: מבנה המשפחה הפטריארכלית ומיקומה של הבת במשפחה
מוטיב הילד(ה) והשימוש במאפיינים דוקומנטריים כאמצעי לביקור
המבע הקולנועי כאמצעי לביקורת וניתוח הסרט
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הקולנוע האיראני של "הגל החדש", שהתפתח לאחר המהפכה האסלאמית באיראן, נאלץ להתמודד עם מגבלות צנזורה כבדות ועם כללים מחמירים, אשר לא אפשרו מתיחת ביקורת כלשהי על המשטר. כללי הצנזורה קבעו מה מותר ומה אסור להראות ואילצו בימאים איראניים, שמתנגדים לשלטון ומבקרים אותו, למצוא דרכים עקיפות ומתוחכמות להעלאת סוגיות משמעותיות ונושאים בוערים. כך, למשל, הצנזורה באיראן אינה מאפשרת עיסוק בנושאי אהבה וזוגיות - נשים אינן יכולות להתיר את הרעלה שעליהן מחוץ לכותלי הבית. וכך, מתוך המגבלות הרבות נולד ז'אנר שלם חדש בקולנוע האיראני שבו מופיעים ילדים בתפקיד הראשי(12).

...

הקולנוע הוא אחד מהאמצעים המספקים לצופים התבוננות פנימית אל תוך החברה כולה, ובמקביל, מאפשר להם לערער על הערכים והנורמות על פיהם הם מתנהלים. הקולנוע האיראני שם דגש על דמות הילד והאישה, ודרכם הוא חושף בפני הצופים מציאות עגומה של המצב בו הם חיים - החל מאותם הערכים והנורמות של החברה, דרך מבנה המשפחה, שמדיר ומדכא נשים וילדים, וכלה בהתייחסות של מוסדות השלטון בנוגע ליחס שמופנה כלפי החלשים בחברה.
לאחר המהפכה האסלאמית בשנת 1979, התחוללו באיראן שינויים מרחיקי לכת בכל הנוגע לנשים ולתפקידן בחברה. לאחר המהפכה הונהגה באיראן השריעה השיעית, בעקבותיה בוטלו באופן מובהק כל החוקים שנחקקו לטובת הנשים בתקופת השלטון הפהלווי, והחזירו אותן למעמדן ההתחלתי, משולל הזכויות. לאחר המהפכה הוטלו על הנשים מגבלות רבות, כך למשל נאסר עליהן לכהן במשרות ממשלתיות גבוהות (כמו שרות ושופטות), ונשללו מהן זכויות במשפחה בכל הקשור לנישואין, לגירושין ולמשמורת על ילדים. בנוסף לכך, הוטלו גם מגבלות הנוגעות למראן החיצוני, כמו חובת חבישת רעלות וצ'אדורים למיניהם ואיסור על התאפרות ועל מריחת לקים. הנשים באיראן הודרו והודחקו לשולי החברה, ו"לאישה" נעדר כל ייצוג הולם בכל תחומי החברה האיראנית.

תגים:

קולנוע איראני · מחמלבאף · נשים · רעלה · ביקורת חברתית · סרטים · איראן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קולנוע איראני", סמינריון אודות "קולנוע איראני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.