היישום אינו מחובר לאינטרנט

חמאס בראי הסכסוך הישראלי פלסטיני

עבודה מס' 070150

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת ארגון החמאס על הסכסוך הישראלי פלסטיני ועל יוזמות השלום בינהם בבחינת שלושה מקרי בוחן: הסכמי אוסלו, התקופה שלאחר רצח רבין והסכמי קמפ דיוויד.

6,694 מילים ,15 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

ימים אחדים לאחר שפרצה האינדיפאדה הראשונה, בפגישה חשאית שהתקיימה בביתו של השיח' אחמד יאסין בעזה בתאריך ה- 11 לדצמבר 1987, נוסדה פורמאלית תנועת החמאס, שהיא תנועת ההתנגדות האסלאמית. מאז, היא מהלכת בתווך שבין הקצוות ומחפשת אחר הרווח שבין הטיפות, מסריה רווים סמלים וערכים אסלאמים ומלחמת קודש נגד ישראל, מלחמה אשר גבתה ועודנה גובה את חייהם של אזרחים רבים במדינה.
מדינת ישראל והרשות הפלסטינית ידעו לא מעט יוזמות שלום והסכמים אשר נגדעו. בעבודתי, ארצה לבחון את יוזמות שלום אלו, תוך התייחסות להשפעתה של חמאס על יוזמות אלה. לשם כך, אתמקד בשלושה מקרי בוחן.
במקרה הבוחן הראשון, אסקור את הסכמי אוסלו, הכוללים את אוסלו א', הסכם עזה ויריחו תחילה והסכם טאבה עד להירצחו של יצחק רבין, ראש ממשלת ישראל ואת השפעתו של חמאס בהקשר לכל אחד מהסכמים אלה.
במקרה הבוחן השני, אסקור את התקופה לאחר הירצחו של רבין ובחירתו של בנימין נתניהו לכהן כראש ממשלת ישראל, את השינוי המבני אשר חל עם הקמת הרשות הפלסטינית ואת השפעתו של החמאס בבחירות לרשות הפלסטינית ובמצב הבטחוני אשר שרר במדינת ישראל.
במקרה הבוחן השלישי, אסקור את ועידת קמפ דיוויד בהשתתפות ראש ממשלת ישראל אהוד ברק ויו"ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת בוושינגטון, את תוצאותיו, את האינדיפאדה השנייה אשר פרצה בסמוך לוועידה ואת השפעתו של חמאס על שני אירועים אלה.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירה היסטורית
טענה
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

הסניפים הראשונים של תנועת האחים המוסלמים בפלסטין נוסדו במאי 1946 בברכתה של ההנהגה הפלסטינית המסורתית. המנהיג הפלסטיני, חאג' אמין אל חוסיני, מונה לנשיא כבוד של התנועה, אולם בפועל היו האחים המוסלמים כפופים לתנועת האם במצרים. בשנת 1978, ייסדו האחים המוסלמים את אל מוגמע אל אסלאמי ברצועת עזה, בראשותו של אחמד יאסין וזאת בכדי לבנות מערכת חברתית דתית אוטונומית, אשר תהיה בלתי תלויה בממשל הצבאי הישראלי ובמוסדות אש"ף. (חטינה, קופפרשמידט, 2012)

תגים:

חמאס · פלסטינים · טרור · קיצונייים · איסלם · אסלאם · איסלאם · אוסלו · שלום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חמאס בראי הסכסוך הישראלי פלסטיני", סמינריון אודות "חמאס בראי הסכסוך הישראלי פלסטיני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.