היישום אינו מחובר לאינטרנט

חמאס ושליטתה בעזה

עבודה מס' 070453

מחיר: 384.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ראשיתה של תנועת חמאס ומהם המהלכים שהובילו להתהדקות שליטתה ברצועת עזה.

4,238 מילים ,13 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

חמאס הינו ארגון מורכב ורב-פנים, בהיותו בעת ובעונה אחת גוף צבאי, תנועה חברתית ומפלגה פוליטית. פרשנים מערביים נוטים לנתח את הארגון על פי התשתית והפעילות הצבאית והטרוריסטית שלו. אולם, מדובר בארגון אשר כמו ארגונים תת-מדינתיים רבים אחרים ברחבי העולם, פיתח לצד מבנה צבאי גם מבנים חברתיים, פוליטיים ותרבותיים (קורץ, ברטי, 2012).

במסגרת העבודה בחרתי לדון בשאלת המחקר: כיצד באה לידי ביטוי התופעה של התהדקות שליטת חמאס בעזה? על מנת להשיב על שאלה זו אציג מספר פרקים בהם אדון בתנועת החמאס, גורמים לשינוי האווירה ברצועת עזה ותנועת החמאס לאחר הבחירות. על בסיס הסקירה הספרותית בשלושת הפרקים העיקריים אסכם ואציג מסקנה סופית.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: תנועת החמאס
פרק שני: הגורמים לשינוי האווירה ברצועת עזה
פרק שלישי: תנועת החמאס לאחר הבחירות, בדרך להידוק שליטה ברצועת עזה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מאז שנות התשעים של המאה העשרים הפתח והחמאס נחשבות לשתי התנועות הגדולות והחשובות בציבור הפלסטיני. את שתיהן סובבים תנועת קטנות יותר שבמידה מסוימת אפשר לומר שהן נספחות אליהן. למשל, את הפתח מלוות תנועת "פדא" של פורשי החזית הדמוקרטית, "חזית המאבק העממי" של ד"ר סמיר גושה ו"מפלגת העם" הקומוניסטית. את תנועת החמאס מלווה תנועת "הג'יהאד האסלאמי" (רובינשטיין, 2005).

תגים:

רצועת עזה · חמאס · ארגון טרור · תנועת חמאס · פלסטינים · סכסוך · ערבי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חמאס ושליטתה בעזה", סמינריון אודות "חמאס ושליטתה בעזה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.