היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג הקונפליקט הישראלי-פלסטיני בקולנוע

עבודה מס' 060113

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסטריאוטיפים, אופני הייצוג והיחס של החברה הישראלית (על גווניה השונים) כלפי הערבים, כפי שאלו משתקפים בסרט "נישואים פיקטיביים".

4,121 מילים ,4 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

בעבודה זו בכוונתי לבחון את הסטריאוטיפים, אופני הייצוג והיחס של החברה הישראלית (על גווניה השונים) כלפי הערבים כפי שאלו משתקפים בסרט "נישואים פיקטיביים". מספר סיבות הביאוני לבחור דווקא בסרט זה והעיקרית שבהן היא חזותו ה"קלילה" כביכול של הסרט: "נישואים פיקטיביים" אינו עוסק בסכסוך הישראלי-ערבי באופן ישיר (דוגמת "חמסין" או "גשר צר מאוד") ואף אינו סובב סביב מלחמה מסוימת (דוגמת "שתי אצבעות מצידון" או "אוונטי פופולו") ובשל כך לא יכלל בקטגוריה של "סרט סכסוך" קלאסי. הרעיון המרכזי של הסרט (ועל כך מעיד גם שמו) הינו הכמיהה הישראלית להיות כמו אמריקה, "לתפוס קצת" אמריקה, להגיע אל אמריקה.

למעשה, נוצרת כאן אווירה נינוחה של "סרט רגיל". הקהל באולם הקולנוע או הצופים בטלויזיה, אינם מרגישים כאילו הגיעו לצפות בסרט אודות הסכסוך, ואף אינם חשים צורך לעטות על עצמם את גלימת הדיעות הפוליטיות שלהם. ההומור, העלילה המרכזית, הפגישה עם שחקנים-קומיקאים דוגמת בראבא ויצפאן, כל אלה מקלפים מהצופים את שריון הביקורת, ומותירים אותם עירומים ממנגנוני ההגנה האופייניים לקהל של סרטים פוליטיים. המניפולציה הזו, מאפשרת לחיים בוזגלו לנעוץ את כידון הביקורת שלו לאט ובביטחה, בבטנם הרכה של צופיו ללא כל התנגדות, ובכך להעביר את אמירותיו הנוקבות בצורה חלקה ומרופדת.

כאמור, אנסה בעבודה זו להצביע על נקודות הביקורת הללו ולהראות כיצד תחת מעטה ההומור והקלילות, נחשפים למעשה רבים מחולייה של החברה הישראלית, וכיצד הגזענות, הסטיגמטיזציה והדיעות הקדומות עדיין מושלות בכיפה ומהוות חלק בלתי נפרד ממנה, על כל רבדיה (ויש גם מעט אופטימיות בסוף).

מקורות:

נאמן, ג'אד (1998). הכד, הלהב והגביע הקדוש: סרטי הסכסוך היהודי-ערבי והרומנסה, בתוך: מבטים פיקטיביים: על קולנוע ישראלי, תל-אביב, האוניברסיטה הפתוחה.
רז-קרקוצקין, אמנון (1998). אוריינטליזם, מדעי היהדות והחברה הישראלית, בתוך: ג'מאעה, כרך ג' תשנ"ט, אוניברסיטת בן-גוריון.
שוחט, אלה (1991). הקולנוע הישראלי: היסטוריה ואידיאולוגיה, תל-אביב, הוצאת ברירות.
שניצר, מאיר (1994). הקולנוע הישראלי, תל-אביב, הוצאת כנרת.

תגים:

דמות הישראלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג הקונפליקט הישראלי-פלסטיני בקולנוע", סמינריון אודות "ייצוג הקונפליקט הישראלי-פלסטיני בקולנוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.