היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת סוגיית הגרעין של צפון קוריאה על היחסים עם סין

עבודה מס' 070115

מחיר: 386.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השפיעה התחמשות גרעינית של צפון קוריה על מערכת היחסים עם סין?

10,585 מילים ,22 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

במוקד מחקר זה עומדת התחמשותה של קוריאה הצפונית בנשק גרעיני והפיכתה למעצמה גרעינית והשפעתה על מערכת היחסים עם הרפובליקה העממית של סין ועל מעמדה כבעלת הברית החשובה ביותר של קוריאה הצפונית. נראה, במיוחד לנוכח הסקירה הקצרה בתחילת המבוא על מערכת היחסים בין מדינות, שהאינטרסים של סין כשחקנית מובילה מבחינה כלכלית ומדינית בזירה בינלאומית עומדים בניגוד למדיניות הגרעין של צפון קוריאה. מדיניות של הליכה על הסף ולא צפויה של קוריאה הצפונית (בנוסף לעול כלכלי של צפון קוריאה על כלכלת סין) ומעמדה הגרעיני עלול לגרום למרוץ חימוש גרעיני ביבשת אסיה. קיומו של מרוץ זה עלול להגביר את הפוטנציאל של מעורבות צבאית של סין בכל קונפליקט שנוצר בעקבות מדיניותה של צפון קוריאה. לפיכך, האינטרס של סין הוא לאזן ולהרגיע את הרוחות בחצי האי הקוריאני (Scobell, 2004: 15-16).

שאלת המחקר: כיצד השפיעה התחמשות גרעינית של צפון קוריה על מערכת היחסים עם סין? לנוכח התחזקות מעמדה של סין כמעצמה עולמית ברמה כלכלית ומדינית הפועלת בהתאם למקובל בשוק בינלאומי מול הדבקות האידיאולוגית ותפיסה כלכלית קומוניסטית שמרנית של צפון קוריאה, האם סין נמצאת במסלול ההתנתקות מהתלות הצפון קוריאנית בה?, או שהיא מעדיפה לשמר על היחסים הקרובים עם צפון קוריאה, ככלי מיקוח מול אינטרסים מערביים באסיה?. בנוסף, האם לשיקולים ולאינטרסים סיניים יש משקל משמעותי על מדיניותה של צפון קוריאה בכל הנוגע לגרעין?
השערת המחקר רציונל: על סמך הסקירה שהובאה בפרק המבוא, הגיוני לצפות שמדיניות סין כלפי צפון קוריאה תהיה, מעין, מדיניות המאופיינת בדילוג בין הרצון לשמר על יציבות של האזור ועל מעמדה של סין כמעצמה עולמית באמצעות פעולות של לחץ על המשטר הצפון קוריאני להמעיט בהצהרות מלחמתיות ואיומים בנשק גרעיני לבין רצון לשמר את הברית עם צפון קוריאה, כאזור המהווה חצץ בין סין לבין השפעה מערבית הבאה מכיוונה של קוריאה הדרומית. בדומה לסין, מצופה שצפון קוריאה תלך על קו התפר בין התלות הכלכלית בסין מבלי להסלים את המצב הביטחוני באזור עד לנקודת ה"אל חזור", לבין רצון לקבל הכרה כמדינה גרעינית ולהראות לסין שאינה תלויה בה לחלוטין באמצעות הצהרות ואיומים "מלחמתיים" וניסויים גרעיניים.
שיטת המחקר: המחקר מתבסס על סקירה ענפה של ספרות מקצועית העוסקת בנושא הגרעין הצפון קוריאני ומערכת היחסים בין סין לצפון קוריאה. כאשר כל פרק יתייחס למערכת היחסים בין המדינות ברובד כרונולוגי מסוים.
מבנה המחקר: פרק א' ידון במערכת היחסים בין צפון קוריאה בתקופה שלפני ההחלטה של צפון קוריאה לחמש את עצמה בארסנל גרעיני; פרק ב' ידון במערכת היחסים בין המדינות לנוכח שאיפות של צפון קוריאה להשיג נשק גרעיני; פרק ג' ידון במערכת היחסים בין המדינות לנוכח היותה של צפון קוריאה כמדינה גרעינית; ולבסוף, פרק של דיון ומסקנות, אשר ינסה לתת מענה לשאלת המחקר ודיון על כך.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א':מערכת היחסים בין צפון קוריאה לסין לפני התחמשותה הגרעינית של צפון קוריאה
פרק ב': מערכת היחסים בין צפון קוריאה לסין, לנוכח השאיפות של צפון קוריאה להתחמש בנשק גרעיני
פרק ג':צפון קוריאה גרעינית וסין - ביטויי ומאפייני מערכת היחסים בין המדינות
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

יתר על כן, שיתוף פעולה בין סין לצפון קוריאה אינו נבע "רק" מקרבה אידיאולוגית וברית הדמים בין המדינות, אלה גם מאינטרס כללי עליון של סין בנעשה בתת יבשת קוריאנית. בזיכרון ההיסטורי של סין נקשר חצי האי הקוריאני למלחמת סין-יפן על קוריאה, שבהלכה, איבדה סין טאיוון. זאת ועוד, פריצתה של מלחמת קוריאה מנעה מהרפובליקה העממית של סין להשתלט על טאיוון, וכתוצאה מכך, נוצרה אי אחידות לאומית מאז ועד היום (Jisi, 2004: 9).

תגים:

אטום · עימות · סכסוכים · נשק גרעיני · קוריאה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת סוגיית הגרעין של צפון קוריאה על היחסים עם סין", סמינריון אודות "השפעת סוגיית הגרעין של צפון קוריאה על היחסים עם סין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.