היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים המרכזיים להתחמשותה הגרעינית של צפון קוריאה

עבודה מס' 066398

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האלמנטים השונים שדחפו את המדינה הצפון קוריאנית לייצר נשק גרעיני.

6,442 מילים ,15 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בצפון-קוריאה השוכנת ביבשת אסיה. צפון-קוריאה מעסיקה את חוקרי היחסים הבינלאומיים עקב המצב הייחודי שלה מבחינה גיאוגרפית, הסיבות להקמתה והאקלים המדיני העוטף אותה מהיווסדה ועד ימינו אנו.
העבודה מתמקדת בהתחמשותה הצבאית של צפון-קוריאה ושמה תחת זרקור את נושא התחמשותה הגרעינית של המדינה. השאלה התיאורטית המנחה את העבודה היא מדוע מדינות מתחמשות בנשק להשמדה המונית? כיוון שהנושא רחב, השאלה התיאורטית מיושמת לשאלה אמפירית השואלת מדוע צפון-קוריאה מעוניינת להתחמש בנשק גרעיני? חקירת הנושא של התחמשותה הגרעינית של צפון-קוריאה חשוב להבנת מקומה של צפון-קוריאה ביחסים הבינלאומיים כיום ועל כוונותיה לעתיד מבחינת מדיניות החוץ שלה. העבודה, ששמה דגש גם על הפוליטיקה הפנימית במדינה, תנסה לשפוך אור על אופי קבלת ההחלטות בצפון-קוריאה שהביאה לרצון להתחמשות גרעינית תוך סיקור עמידה על יחסי צפון ודרום-קוריאה ויחסיה של צפון-קוריאה עם המעצמות הגדולות.
לצורך בחינת השאלה האמפירית אשתמש בניתוח של שתי תיאוריות יחב"ליות: האחת היא הניאו-ריאליזם בה ההוגה העיקרי הוא וולץ (Waltz) . תיאוריה זו נותנת הסבר מערכתי להתנהגות המדינות ביחסים הבינלאומיים וגורסת כי טבע האדם מביא לתחרותיות בלתי נמנעת בין המדינות, כאשר הן מחפשות עוצמה ככלי להשגת ביטחון והמשך השרידות במערכת הבינלאומית האנרכית. תיאוריה שנייה היא שילוב של ראייה תרבותית את היחסים הבינלאומיים עם ייחודה של פוליטיקת הפנים של המדינה כמסבירות התנהגות מדינות והחלטותיהם במערכת הבינלאומית. ההוגים העיקריים בהם איעזר לצורך העבודה הם פוטנאם (Putnam) שסוקר את הקשר בין פוליטיקת הפנים של מדינה לניהול יחסי החוץ שלה, ודץ' (Desch) שסוקר את קשר מושג התרבות ליחסים הבינלאומיים. פוטנאם רואה את הדינמיות ביחסים הבינלאומיים עקב משחק שמנהלים הפוליטיקאים בכל מדינה בשתי רמות: האחת-הרמה הפנימית והשנייה- הרמה הבינלאומית, כאשר יש אינטראקציה בין שתי הרמות וכל אחת משפיעה על השנייה. דץ' טוען שהבדלים בין סוגים שונים של תרבויות במדינות הם שמשפיעים ומנתבים את יחסי החוץ של המדינה עם מדינות אחרות כתוצאה מיצירת אקלים ייחודי של כל מדינה. השילוב של התרבויות הוא זה שיוצר את האינטראקציות במערכת הבינלאומית.
בתחילה יינתן רקע היסטורי קצר על צפון-קוריאה, לאחר מכן אציג כל תיאוריה ואנתח על פיה את המקרה של צפון-קוריאה. לבסוף, אעמוד על הביקורות השונות כלפי ניתוח המקרה מנקודת מבטה של כל תיאוריה ואנסה לסכם האם ועד כמה משפיעות המסקנות מהניתוח על השאלה התיאורטית הכללית. יש להדגיש כי המקורות הם שילוב של מחברים קוריאניים ומחברים ממדינות אחרות ללא ספרות צפון-קוריאנית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע היסטורי
3. פרק תיאורטי-ריאליזם מבני
4. פרק אמפירי- ריאליזם מבני
5. פרק תיאורטי-יחסים בינלאומיים בראי תרבותי
5.1 פוליטיקת פנים ויחסים בינלאומיים
6. פרק אמפירי- יחסים בינלאומיים בראי תרבותי
7. דיון ומסקנות
8. סיכום
9. מקורות ביבליוגרפיים

קטע מהעבודה:

קוריאה הייתה תחת כיבוש יפני מאז מלחמת סין יפן ב-1895, כשב-1905 סופחה ליפן. בסיום מלחמת העולם השנייה קוריאה חולקה בקו הרוחב 38 , כאשר הסכם מוסקבה הביא לניהול המדינה בידי ארבע המעצמות ששחררו אותה מהיפנים בסוף המלחמה. צפון-קוריאה מצאה עצמה תחת ניהול סובייטי. ב-1948, לאחר התנגדות וחוסר הסכמה של מספר שנים בין המעצמות המנהלות את קוריאה והכוחות הקוריאניים שהיו בפועל בשלטון מצפון ומדרום, הכריזה ממשלת ה- ROK (Republic of Korea) על היותה הממשלה היחידה הלגיטימית בכל קוריאה. לאחר מכן, הזדרזה הממשלה הצפון-קוריאנית להכריז את אותה ההכרזה . חוסר ההסכמה וההפרדה בין הגוש הסובייטי לגוש המערבי שהחלה להיווצר החלו לתת את אותותיהם בקוריאה.

תגים:

צפון קוריאה · נשק גרעיני · קים איל סוג · קים ז'ונג איל · NPT

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים המרכזיים להתחמשותה הגרעינית של צפון קוריאה", סמינריון אודות "הגורמים המרכזיים להתחמשותה הגרעינית של צפון קוריאה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.