היישום אינו מחובר לאינטרנט

חשיפת רשת הפרוליפרציה הגרעינית של עבדול קאדר חאן

עבודה מס' 067636

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השפיעה חשיפת רשת הפרוליפרציה הגרעינית של עבדול קאדר חאן על משטר מניעת התפוצה הגרעינית?

11,446 מילים ,80 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

המטרה המרכזית בעבודה זו היא בחינת משטר מניעת התפוצה הגרעינית וניתוח ההשלכות והתמורות שחלו בו לאחר אירוע השבר של חשיפת רשת הפרוליפרציה הגרעינית של אבי תוכנית הגרעין הפקיסטנית, ד"ר עבדול קאדר חאן. פרשיית חאן איננה המקרה הראשון בו נקרא תגר על משטר מניעת התפוצה הגרעינית, ולעניות דעתי אינו גם המקרה האחרון. למרות זאת, אני סבור כי למקרה היו השלכות רבות על משטר מניעת התפוצה, הן ברמה המדינית הרב צדדית והן ברמה הלאומית ולכן אתמקד בו בעבודה זו. מפאת היקף העבודה בחרתי שלא להרחיב בסוגיית האוניברסאליות של האמנה לאי הפצת נשק גרעיני או תוכנית הגרעין הפקיסטנית, וזאת משום שלדעתי העיסוק בכך מצריך בחינה נפרדת, כשהרשת של עבדול קאדר חאן מהווה בה מרכיב אך אינה המוקד. בכוונתי לבחון את משטר מניעת התפוצה תוך התייחסות ספציפית לפרשיית חאן.
טענות מחקר:
א. חשיפת רשת הפרוליפרציה של עבדול קאדר חאן הייתה להוכחה בדבר חוסר האפקטיביות של האמנה לאי הפצת נשק גרעיני (Nuclear Non Proliferation Treaty) וזרוע הפיקוח והאימות שלה- הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.
ב. 'אירוע השבר' של חשיפת רשת הפרוליפרציה היווה זרז להרחבה ועיבוי משטר מניעת התפוצה.
שיטת המחקר בעבודה זו היא ניתוח תוכן איכותי, שימוש בספרות הכתובה, מאמרים, פרשנויות של מומחים, מסמכים של האו"ם, מסמכים של הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית, קטעי עיתונות רלוונטיים וכן מקורות מרשת האינטרנט.

תוכן העניינים:
מבוא
משטר מניעת התפוצה הגרעינית
אירועי שבר היסטוריים בתחום התפוצה הגרעינית
חשיפת רשת הסחר הגרעינית של עבדול קאדר חאן
יכולותיו ומגבלותיו של משטר מניעת התפוצה הגרעינית
אפקטיביות משטרי הפיקוח על הייצוא
חיזוק משטר מניעת התפוצה
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

המאמצים למניעת תפוצה גרעינית החלו לאחר מלחמת העולם השנייה כשהממשל האמריקאי יזם ב- 1946 את "תוכנית ברוך"(1). מטרת התוכנית הייתה לחזק שיתוף הפעולה בין מדינות העולם בפיתוח יישומים גרעיניים למטרות שלום ומניעת רכישת יכולות גרעיניות, שאינן אזרחיות, ממדינות נוספות. הסובייטים בשעתו דחו הצעתה של ארה"ב, מתוך הבנה שמטרת "תוכנית ברוך" הייתה עצירת פרויקט המחקר והפיתוח גרעיני צבאי של בריה"מ. "תוכנית ברוך" נשארה על סדר היום של הממשל האמריקאי עד לנאומו המפורסם של הנשיא אייזנהאור בעצרת הכללית של האו"ם בשנת 1953 בנושא "אטום למען שלום", אשר הציעה לחלוק האפשרות לשימוש בטכנולוגיה הגרעינית למטרות שלום ובאמצעות גוף בינלאומי רב צדדי. בעקבות הנאום החלה ארה"ב בתוכנית בינלאומית לאספקת ציוד טכנולוגי וידע גרעיני לשימושים אזרחיים. כמו כן, החל המשא ומתן לייסודה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. (Bunn, 2004; Weiss, 2003)

תגים:

גרעין · אטום · תפוצה · גרעינית · סחר · ספק · ספקיות · פקיסטן · משטר נשק הפצצה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חשיפת רשת הפרוליפרציה הגרעינית של עבדול קאדר חאן", סמינריון אודות "חשיפת רשת הפרוליפרציה הגרעינית של עבדול קאדר חאן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.