היישום אינו מחובר לאינטרנט

מערכת ארכיב ותקשורת תמונות הדמיה, (PACS) - הווה ועתיד בישראל.

עבודה מס' 070044

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור תשתית PACS ויישום מערכת PACS.

5,803 מילים ,26 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

Picture Archiving and Communication System (PACS) - מערכת ארכיב ותקשורת של תמונות הדמיה, הינה מערכת המספקת פתרונות אחסון חסכוני וגישה נוחה (חיפוש, תעבורה, ושיתוף) של תמונות הדמיה דיגיטליות שנוצרו על ידי מכשירי הדמיה שונים בטכנולוגיות שונות, יחד עם דוח הפענוח שלהם.
החלק הראשון של העבודה יתמקד בתיאור תשתית PACS המורכבת משלד בסיסי של רכיבי חומרה הכולל מצד אחד ממשקי רכישת תמונה ממערכות ההדמיה, והתקני אחסון (שרתי בסיס נתונים) שמהווים את החלק של ארכיב תמונות ההדמיה, ומנגד, רשתות תקשורת (כיום אלו שרתי אינטרנט, הנותנים גישה למשתמשי קצה (רדיולוגים ורופאים) במיקום גיאוגרפי שונה לגשת למידע) ומערכות תצוגה (תחנות עבודה לפירוש וסקירת התמונות), המשולבים על ידי תוכנות ניהול של מערכות תקשורת, בסיס נתונים, טיפול בשגיאות, ומערכת ניהול הרשאות ואבטחת מידע, המאפשרות נגישות למידע רפואי למורשים לכך בכל מקום וכל זמן. בפרק הראשון אציג כיצד PACSמספק מסגרת לשילוב מערכות הדמיה זרות והטרוגנית ואחסונם בארכיב בסיס נתונים. לשם כך, תמונות ההדמיה מעובדות לפורמט דיגיטלי, ובכך מבוטל השימוש בסרטי צילום (על כל הכרוך בכך). ארחיב על עיבוד תמונות דיגיטליות ועל מכשירי הדמיה רפואיים הנפוצים בישראל, תוך מבט על מכשירים חדשים שכנראה יכנסו לשימוש בעתיד הקרוב. אסביר על אופן שמירת התמונות בארכיון בסיס הנתונים הממוחשב, תוך דגשים על שיטות דחיסה ודרישות חומרה. בפרק השני אתאר כיצדPACS מספק מערכת לתקשורת של כל המידע הקשור לרדיולוגיה, לעיתים תוך השתלבות עם ממשקי מידע רפואי נוספים והאפשרות הגישה לתמונות מרחוק (טל-רדיוגרפיה), תוך ארגון יעיל של שטף העבודה הרדיולוגית, כאשר המידע הרדיולוגי נגיש לצפייה, ניתוח, והעברת תוצאות הפענוח לרופא המפנה.
החלק השני של העבודה יעסוק בהיבטים הקשורים ליישום מערכת PACS. הפרק השלישי יעסוק ביישום PACS בקופות החולים ובבתי החולים בישראל, ותרומתו של PACS להקטנת הפערים בשירותים הרפואיים בין מרכז הארץ לפריפריה. לאור העלויות הכספיות הגבוהות לרכישת PACS, הפרק הרביעי יבחן עד כמה ההשקעה זו כדאית, מבחינת יתרונותיו לארגון הרפואי והצלחת הטמעתו בקרב המשתמשים בו (למרות שנכון להיום אין מחקרים להערכת העלויות מול תשואה). בפרק האחרון אציג רעיונות לשימושים עתידיים של PACS בכלל ובישראל בפרט, ביניהם: מערכת superPACS המשלבת יחדיוPACS עם טל-רדיולוגיה במערכת אחת עבור אתרים מרובים ומרוחקים המספקים או מקבלים שירותי רדיולוגיה, ורעיונות לשילוב PACS לצרכי מחקר, על ידי מחקרים רטרוספקטיביים (סעיף זה מבוסס על רעיונות שלי מתוך החומר הרב שקראתי בנושא), או כ- PACS הייעודי למחקרים או ניסויים קליניים.

תוכן עניינים:
א. מבוא
חלק ראשון
ב. ארכיב תמונות דיגיטליות
1. עיבוד תמונה דיגיטלית ממכשירי הדמיה רפואית שונים
מכשירי הדמיה רפואית
עיבוד תמונה דיגיטלית
2. ארכיון לאחסון ושליפה של תמונות ההדמיה והדוחות הנלווים להם
דחיסת תמונות רפואיות לשם חיסכון בנפח הארכיב
אירכוב תמונות וגיבויים
ג. תקשורת תמונות דיגיטליות
1. התממשקות למערכות מידע רפואיות אחרות
2. תקשורת באמצעות הודעות DICOM (הדמיה ותקשורת דיגיטלית ברפואה)
3. PACS על בסיס האינטרנט - Web-Based PACS
חלק שני
ד. יישום PACS בישראל
1. יישום PACS בקופות החולים
2. יישום PACS בבבתי החולים
ה. הערכת הצלחת הטמעת PACS מנקודת מבט של המשתמשים בו
ו. שימושים עתידיים של PACS
1. superPACS מערכת לשילוב PACS עם טלרדיולוגיה
2. שימוש ב- PACS לצרכי מחקר
מחקרים רטרוספקטיביים
PACS יעודי לאנליזת נתוני הדמיה במחקרים או ניסויים קליניים
ז. סיכום
ח. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

* בצילום רנטגן קונבנציונלי המשתמש בסרט צילום, הקרינה שעוברת משחירה את שכבת מולקולות ברומיד-הכסף שבסרט הצילום, כאשר צפיפות ההשחרה ביחס הפוך לצפיפות החלק המצולם, (לכן עצמות שהן הצפופות ביותר בגוף האדם מתקבלות לבנות). ואכן צילומי רנטגן אלו משמשים בעיקר לאורתופדיה. (Shephard, 2002, pp. 40)

תגים:

בריאות · טכנולוגיה · רפואה · הייטק · הדמייה · רנטגן · דימות · קרינה · מערכות בריאות · נערכת הבריאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מערכת ארכיב ותקשורת תמונות הדמיה, (PACS) - הווה ועתיד בישראל.", סמינריון אודות "מערכת ארכיב ותקשורת תמונות הדמיה, (PACS) - הווה ועתיד בישראל." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.