היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבלת החלטות - מלחמת לבנון השנייה

עבודה מס' 069980

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תהליכי קבלת ההחלטות הקשורות למלחמת לבנון השנייה.

4,328 מילים ,8 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודה זו ננתח את תהליכי קבלת ההחלטות הקשורות למלחמת לבנון השנייה. ננסה לסקור את תהליכי קבלת ההחלטות ולבחון תופעות הקשורות לתהליכים עצמם.
במקורות השונים מציינים המחברים כי קיימו ראיונות עם יותר ממאה אנשים. פתיחות זו, שבחלקה מלווה גם בציטוטים מתוך פרוטוקולים של ישיבות ממשלה ופורומים צבאיים, מאפשרת להם להציג שפע של מידע חדש תוך התמקדות ברזולוציה גבוהה בסוגיות המפתח בניהול המלחמה.
בהכללה ניתן לקבוע כי מרבית המבקרים כיוונו את מחאתם למספר נושאים מרכזיים: עצם ההחלטה לצאת למלחמה והעיתוי שנקבע לה, תפקודו של הדרג המדיני במהלך המלחמה, במיוחד לאור חוסר ניסיונם הביטחוני של ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון עמיר פרץ, הכנת העורף האזרחי ורמת הסיוע שניתנה לו אל מול מטחי הרקטות, תפקודם של דרגי הפיקוד השונים של צה"ל במהלך המלחמה ובעיקר זה של הרמטכ"ל דן חלוץ ואלוף פיקוד צפון אודי אדם, רמת המוכנות הצבאית למלחמה, הן באימון הכוחות והן בציוד, היציאה למבצע הקרקעי המקיף בשעות האחרונות למלחמה ומנגד עצירת המלחמה מבלי שהושגו תוצאותיה המוצהרות. כמו כן נשמעה ביקורת רבה נגד התנהלותה של התקשורת הישראלית במהלך המלחמה.
ננסה לבחון האם היה מתווה רב שלבי לפעולה, אילו חלופות נבחנו על ידי מקבלי ההחלטות, אילו מימדים/שיקולים נלקחו בחשבון והאם מקבלי ההחלטות לקו בהטיות במהלך קבלת ההחלטות במלחמה.

תוכן עניינים:
מבוא
ניתוח הרקע למלחמה והתהליכים שהתבצעו בפועל
כשלים בתהליך קבלת ההחלטות
הצעה לתהליך איכותי של קבלת ההחלטה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

החלטה רציונאלית לפי בזרמן (Bezerman, 1994) היא תהליך שיטתי של קבלת החלטות לבחירת החלופה המיטבית, תוך הערכה מדויקת של העדפות המחליט לגבי ערכי התוצאה ולגבי נטילת סיכון. זכאי טוען כי קבלת החלטות הינה תפקוד מורכב הכולל איסוף כמויות גדולות של אינפורמציה והערכתן, הערכת סיכונים וסיכויים, הערכת תוצאות של דרכי פעולה אפשריות, וכל זאת בתוך עולם משתנה, שלעיתים ההחלטות הן בין הגורמים המשנים אותו, ולעיתים קרובות בתוך לחץ זמן ומגבלות אחרות.

תגים:

קבלת החלטות · מלחמות · צבא · ביטחון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבלת החלטות - מלחמת לבנון השנייה", סמינריון אודות "קבלת החלטות - מלחמת לבנון השנייה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.