היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבטים פסיכולוגיים ותעמולתיים בתקשורת - מיפוי הערכים בישראל

עבודה מס' 069945

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תוכניות מה"פריים-טיים" הישראלי.

5,241 מילים ,9 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

התקשורת בימינו איננה עוד כלי תמים להעברת מידע או שירות לציבור. התקשורת כיום מהווה כלי בעל עוצמות לאין שיעור בהשפעה, תפיסה ועיצוב הזהות הישראלית וערכיה.
בשנים האחרונות מתעוררת תשומת הלב לחלקה המתעצם של התקשורת בהנעת תהליכים של התנגדות, ערעור וקידום אג'נדות אלטרנטיביות לסדר הקיים. חתירה תחת התפיסה השלטת, הרואה בתקשורת מדיום הגמוני שכל תכליתו שימור והנצחת הסדר החברתי הכלכלי הקיים.
בסמינריון זה אבקש להאיר את ההיבטים הפסיכולוגיים והתעמולתיים כפי שהם באים לידי ביטוי בתקשורת, בדגש על תקשורת בחברות המצויות בקונפליקט פונדמנטלי, כמו בחברה הישראלית, וכן להבין כיצד יש לצרוך ולייצר תקשורת באופן מודע וביקורתי בהקשרים אלה.
בהמשך לכך, אנתח את ערכי הקהל הישראלי על ציר הזמן - משידוריה הראשונים של הטלוויזיה בארץ ועד היום. הקטעים מתוך התוכניות אותן בחרתי לנתח, הן תוכניות ששודרו בשעות ה"פריים-טיים". ("פריים-טיים" הוא מושג המתאר את שעות צפיית השיא בטלוויזיה, כלומר את כמות הצופים הגדולה ביותר, בעיקר בטווח של שעות הערב).
ערוצי הטלוויזיה המסחריים מניבים את רוב רווחיהם בשעות אלו, כיוון שעלות דקת פרסום בשעות השיא הינה היקרה ביותר. רוב תוכניות הטלוויזיה שמשודרות בשעות השיא הן תוכניות לכל המשפחה, אשר פונות לכל המגזרים וקבוצות הגיל ולכן בחרתי בתוכניות אלה. הרצון למפות את ערכיו של הקהל הישראלי נראה טבעי מתוך תוכניות שפונות לכלל האוכלוסייה בישראל.
בסמינריון זה חילקתי את הטקסטים התקשורתיים לשתי קטגוריות: חדשות ובידור. בקטגוריית החדשות הייתה התייחסות מעמיקה למושג החדשות וערכו עבור הקהל הישראלי. כמו כן, ישנה תת קטגוריה והיא רצח ראש הממשלה יצחק רבין. תת קטגוריה זו מהווה את החוליה המקשרת בין תקופה ובה נראה ערכי חדשות "טהורים" לבין תקופה ובה ערכי החדשות הם קפיטליסטיים וממוסחרים. הסינטזה שבין הבידור והחדשות לקהל הישראלי היא מעניינית בהקשרים אלה.
לאור הנחות אלה יש מקום לדון ולשאול - האם הערכים של הקהל הישראלי השתנו במהלך השנים? האם הטלוויזיה משקפת את הערכים הללו או בודה אותם? האם הטלוויזיה מכתיבה מה הם הערכים השלטים או שהקהל הישראלי מכתיב אותם?

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
מתודולוגיה
1. חדשות
מהדורת החדשות "מבט" - שירות לציבור או קולקטיב לאומי?
מהדורת החדשות של ערוץ 2 - שירות לציבור או בידור לציבור?
רצח רבין - טראומה לאומית או הזדמנות לרייטינג?
ערוץ 2 - חדשות מאחורי הקלעים
חדשות - טקס הרגעה לאומי
2. בידור
תוכניות בידור וערכים ישראליים
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

צוקרמן (1993) מתייחס למושג "חרושת התרבות". תרבות חלופית לתרבות האיכותית והיוקרתית שמטרתה לטשטש את הפערים בפועל (מוצרי צריכה דומים וחיקויים). צוקרמן (1997) טוען כי התקשורת מסתירה את העיוות בכך שהיא מציגה את הקפיטליזם בצורה מושכת ובמיטבו. למשל סדרות עם אנשים מצליחים, סוף טוב, מותרות ואיכות חיים. התקשורת אינה חושפת את החסרונות של הקפיטליזם ומי נפגע ממנו. כתוצאה מכך לא מתפתחת תודעה מעמדית אלא שאיפה יחידנית של הפרט להתפתחות בעולם ההיררכי. אם כך מה היה צריך להיות תפקידה של התקשורת?

תגים:

תעמולה · תקשורת · פרופגנדה · ריאליטי · פריים טיים · רייטינג · טלוויזיה · קהל ישראלי · תקשורת מתווכת · תקשורת משקפת · ערכים · תכניות מציאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבטים פסיכולוגיים ותעמולתיים בתקשורת - מיפוי הערכים בישראל", סמינריון אודות "היבטים פסיכולוגיים ותעמולתיים בתקשורת - מיפוי הערכים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.