היישום אינו מחובר לאינטרנט

רטוריקה ומגדר בדקמרון של בוקאצ'יו

עבודה מס' 069910

מחיר: 398.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שאלת ייצוג הנשיות ביצירה והאם הדקמרון חותר תחת תפיסות מקובלות של נשיות, בתקופה הנדונה - או דווקא מחזק את התפיסות הרווחות לפיהן נשים נחותות מגברים ואינן שוות להם?

8,807 מילים ,13 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

נושאי מגדר ונשיות מהווים ציר מרכזי ביצירת המופת "דקמרון", פרי עטו של בוקאצ'יו. חוקרי ספרות והיסטוריונים רבים כבר בחנו בעבר את הנושאים הללו, תוך התייחסות לקשת רחבה של היבטים ושאלות. בין השאלות הבולטות ביותר שנחקרו, נכללות השאלות הבאות: האם הטבע הנשי הוא באמת הפכפך יותר מאשר הטבע של הגברים, או שזוהי הבנייה תרבותית? מה המסרים ביחס לתפקידן ולמקומן של הנשים בחברה, שהועברו לנשים דרך היצירה? האם יש במסרים אלו אלמנטים חתרניים או קונפורמיסטיים ביחס למקובל בתקופה? מהי האישה האידאלית, אליבא ד'בוקאצ'יו? האם היצירה נועדה לנשים או לגברים? ניסוחי שאלות המחקר משתנים תדירות, אך בבסיס הדיון בציר המגדרי ביצירה ניצבות תמיד שתי גישות מנוגדות וקבועות: לפי גישה אחת, הדקמרון היא יצירה אשר מעצימה נשים, באופן ייחודי לרוח התקופה בה נכתב הטקסט. מנגד, לפי הגישה השנייה, מדובר ביצירה רוויית מסרים מיזוגניים (של שנאת נשים), וחמור מכך - מסרים אלו מסווים ומוסתרים היטב בטקסט, בכסות של יצירה עבור נשים ולמענן. גישה אפשרית שלישית היא גישתם של הסבורים שמדובר בסוגיה בלתי ניתנת להכרעה.

מטרתה של עבודה זו היא לשוב ולבחון את שאלת ייצוג הנשיות ביצירה, ולזהות האם הדקמרון חותר תחת תפיסות מקובלות של נשיות, בתקופה הנדונה - או דווקא מחזק את התפיסות הרווחות לפיהן נשים נחותות מגברים ואינן שוות להם?

באמצעות ניתוח שניים מהסיפורים ביצירה, ובחינת סוג תפיסת הנשיות שמעוצבת בטקסטים, בכוונתי להראות כי ישנם ביצירה מסרים רבים אשר מאופיינים בשנאת נשים, באפלייתן, וביחס מגדרי לא שוויוני. מאחר והדיון התיאורטי בסוגיה זו כבר מבוסס, אין כוונתי להציג חדשנות כלשהי ביחס לטיעון המחקרי, אלא רק להציג ממצאים המחזקים את העמדה התיאורטית הקיימת של מצדדי גישה זו. עם כל זאת, אני מאמינה כי מורכבותה הרבה של היצירה, ומגוון הסיפורים הנכללים בה, אכן מאפשרים בסופו של דבר לכל קורא לפרש את היצירה כראות עיניו: לצד סיפורים המחזקים תפיסה לפיה נשים נחותות מגברים, ניתן גם לזהות סיפורים וטיעונים שיחזקו את התפיסה ההפוכה. זאת, הודות לכתיבתו הדואלית של בוקאצ'יו, היכולה להתפרש באופנים שונים על ידי קוראים שונים.
על מנת להתוות את הדיון במסגרת ראויה, אציג תחילה פרק תמציתי ובו רקע לכתיבת היצירה. לאחר מכן אפרוש את הטיעונים הקיימים בוויכוח התיאורטי אודות מעמד הנשים בדקמרון, וסקירה זו תשמש כנקודת המוצא לניתוח הטקסטואלי של שניים מהסיפורים ביצירה. את העבודה יחתום פרק דיון בממצאים, וסיכום.

תוכן העניינים:
מבוא והצגת שאלת המחקר
רקע אודות היצירה
סקירה תיאורטית - תפיסות הנשיות ביצירה
ניתוח טקסטואלי - 2 סיפורים בדקמרון
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סוגה וסגנון - הדקמרון, שכתיבתו הסתיימה באמצע המאה ה-14 (שנת 1352), היא יצירה מורכבת הכוללת סיפור מסגרת המאגד בתוכו מאה סיפורים קצרים ושונים זה מזה. הסוגה הספרותית של הסיפורים המופיעים ביצירה היא נובלה - שהיא סוגה שבין הסיפור הקצר לרומן. הנובלה אמנם הייתה קיימת זה מכבר במסורת האוראלית, כך שלא ניתן לייחס לבוקאצ'יו את "המצאת" הסוגה, אך הישגו הספרותי הגדול בא לידי ביטוי דווקא בסיפור המסגרת שמקשר בין הנובלות ובכך יוצר מכלול מורכב ובעל פן אישי.

תגים:

כתיבה · רנסנס איטלקי · ימי הביניים · נשיות · פמיניזם · נשים · מגדר · הבנייה · מסרים · חתרני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רטוריקה ומגדר בדקמרון של בוקאצ'יו", סמינריון אודות "רטוריקה ומגדר בדקמרון של בוקאצ'יו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.