היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול משפחה בעדה אתיופית מנקודת מבטן של נשים

עבודה מס' 069904

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר איכותני באמצעות ראיונות.

6,856 מילים ,25 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעבודה זו ברצוני לבחון את סוגיית ניהול משפחה בעדה אתיופית מנקודת מבטן של נשים לומדות.
רבות נכתב על העדה האתיופית בישראל, על המפגש בין החברה המסורתית מחד לבין המדינה המערבית והמודרנית מאידך, וכיצד מפגש זה משפיע על דפוסי המשפחה בקהילה.
עבודה זו מנסה לספק נקודת מבט מעט שונה, אשר בוחנת את התנהלות האישה האתיופית מתוך עולם המושגים הניהולי, מתוך רצון לספק נקודת מבט וכלי-ניתוח שונה, אשר יאתגר את הניתוח הקיים, שנשען לרוב על הדגשת החולשות של הקהילה האתיופית בארץ, ויספק מבט על חוזוקתיה של האישה האתיופית היוצאת ללימודים גבוהים, מבלי להתעלם מהמורכבות שבכך.
חלקה הראשון של העבודה הינה סקירת ספרות הכוללת שלושה תחומים מרכזיים המובילים זה אל זה: הראשון הינו הצגת תפיסות ניהול וניסיון להבין מהו מנהל טוב מחד, וניתוח של מושג המשפחה והשינויים שעבר מאידך. שני אלו הינם המושגים המרכזיים הנסקרים בעבודה זו- ניהול ומשפחה. החלק השני מתייחס למשפחה כאל ארגון המנוהל על ידי מספר מנהלים, וניסיון לנתח את מושג המשפחה לפי תיאוריות ניהוליות. חלקה האחרון של סקירת ספרות מספק סקירה על הקהילה האתיופית בארץ, ובפרט ניתוח של המבנה המשפחתי, כהכנה לעבודה המחקרית שנעשתה.
החלק השני של העבודה הינו הצגת המתודולוגיה ששימשה להכנת העבודה- ראיונות עומק עם שש נשים אתיופיות, בעלות משפחה, הנמצאות בתקופת לימודיהן או אחריה.
לצורך איסוף הנתונים רואיינו כשש נשים אתיופיות בגילאי 25-35, כולן נשואות, ילידות אתיופיה, שנמצאות בארץ בין 13-23 שנים. הנשים עובדות במגוון מקצועות, 4 בתחום החינוך, אחת הינה סטודנטית לחינוך ואחת הינה סטודנטית לסיעוד. הראיונות היו חצי מובנים- התבססו על רשימת שאלות שנקבעו מראש, אולם במהלך הראיונות נוספו שאלות חדשות והראיון התבצע בצורה של שיחה חופשית.
החלק השלישי הינו סקירה של תוצאות הראיונות שערכתי, כאשר בחלקה הרביעי של העבודה מובא דיון בממצאי הראיונות, ומסקנותיי לגבי סוגיית ניהול המשפחה האתיופית מנקודת מבטן של נשים הנמצאות בתקופת לימודיהן או אחריה.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
מהו ניהול
ניהול כמשפחה ומשפחה כניהול
מושג המשפחה בחרה המודרנית בישראל
השפעת מעמד האישה על המבנה המשפחתי
מאפייניה של המשפחה האתיופית המסורתית
מאפייני המשפחה האתיופית המודרנית בישראל
השפעת העלייה לארץ על חלוקת התפקידים במשפחה
מתודולוגיה
ממצאים
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המחלקה בארגון נתפסת כיחידה כלכלית של יצור וצריכה, כמו משפחה, והעובדים נתפסים כשייכים ל"משפחת הארגון", ולכן זכאים לביטחון, שיתוף, חניכה ועוד. אוצ'י (Ouchi, 1981) ראה בתאגיד "שבט תעשייתי" המתבסס על יחסי אמון קהילתיים, ניהול משפחתי קולקטיביסטי, שיתוף פעולה, עבודת צוות ואחריות קיבוצית שמובילים לקביעות בעבודה, התפתחות וקידום על פי ותק, מחויבות לארגון ושיתוף עובדים בקבלת החלטות.

תגים:

עולים · אתיופיה · אתיופים · נשים · משפחה · הגירה · סוציאליזציה · קליטה · משפחות · עלייה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול משפחה בעדה אתיופית מנקודת מבטן של נשים", סמינריון אודות "ניהול משפחה בעדה אתיופית מנקודת מבטן של נשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.