היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרקינסון לעומת פרקינסוניזם

עבודה מס' 069894

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפיינים קליניים, אבחון והדמיה בטכנולוגית SPECT.

2,692 מילים ,5 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

איבוד שיווי משקל ונפילות בקשישים היא תופעה נפוצה המתגברת עם הגיל: כשליש מבני 65 ומעלה וכמחצית מבני 80 ומעלה נופלים לפחות פעם אחת בשנה. אולם, כאשר נשללות סיבות נוירולוגיות והמטופל ממשיך לדווח על נפילות פתאומיות יש נטייה לאבחן את החולים כחולי פרקינסון, זאת בעקבות ההתאמה לגיל ולסוג הנפילות של המתלונן (חיימוף ושות', 2005).
בפרק הראשון אציג בקצרה את בעיות שיווי המשקל במבוגרים והגורמים העיקריים להם וביניהם הגורם הראשון הוא מחלת הפרקינסון. פרקינסון היא מחלה ניוונית של מערכת העצבים המרכזית, בה יש ירידה הדרגתית ביכולת התנועה בעקבות פגיעה במנגנון הפרשת הדופאמין במוח האחראי בין היתר להפעלת מערכת התנועה. הסיבה למחלת פרקינסון אינה ברורה (מחלה אדיופטית), אולם ככל הנראה היא בעלת בסיס גנטי ונטייה לעבור בתורשה. גורם הסיכון הראשון למחלה הוא הגיל והשני הוא היסטוריה משפחתית של מחלת פרקינסון. בפרק השני המתבסס על סקירתו של (2008, Jankovic) אתאר את מחלת הפרקינסון והמאפיינים הקליניים שלה. אין בדיקה חד משמעית לאבחון מחלת פרקינסון, לכן המחלה מאובחנת על סמך קריטריונים קליניים של סימפטומים מוטוריים אופייניים. דיוק האבחנה הקלינית של מחלת פרקינסון עדיין מוגבלת, וטעות באבחון היא גבוהה וחלה בכ- 25% מהמקרים. בנוסף, מאחר שהאבחנה היא לגמרי קלינית, האבחון והטיפול עשויים להתעכב שנים עד לשלב שמופיעה נכות. בפרק השלישי המתבסס על סקירתם של (2012,Wang et al. ) אציג את טכניקת ההדמייה התפקודית באמצעות SPECT המועילה באבחון מוקדם בחולים עם סימנים ראשונים של פרקינסון, ובאבחנה המבדלת המוקדמת של פרקינסון לעומת פרקינסוניזם. אציג את פוטנציאל טכנולוגית SPECT להערכת הפתו-פיזיולוגיה והתקדמות מחלה הפרקיסון, וכן להערכת היעילות הטיפולית (בתרופות) של מחלת פרקינסון.

תוכן עניינים:
א. מבוא
ב. בעיות שיווי משקל וגורמי סיכון לנפילה במבוגרים
ג. מחלת פרקינסון
1. מאפייני מחלת הפרקינסון
2. הערכת התקדמות המחלה ואפשרויות הטיפול בפרקינסון
ד. הדמיית SPECT של טרנספורטרים של דופאמין
1. פרקינסוניזם
2. הדמיית SPECT של מובילי דופאמין
3. שימוש ב- SPECT להדמיית פרקינסון
ה. סיכום
ו. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

Deandrea et al (2010) ערכו אנליזה של 74 עבודות מחקר בקשישים שגילם הממוצע הוא 75 שנים ומצאו ששלושת גורמי הסיכון המשמעותיים ביותר לאיבוד שיווי משקל ונפילה הם: מחלת פרקינסון (פי 2.7 סיכוי ליפול), סחרחורת (פי 1.8 סיכוי ליפול) ודיכאון (פי 1.6 סיכוי ליפול).

תגים:

גרנטולוגיה · זיקנה · קשישים · שיווי משקל · נפילה · נפילות · זקנים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרקינסון לעומת פרקינסוניזם", סמינריון אודות "פרקינסון לעומת פרקינסוניזם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.