היישום אינו מחובר לאינטרנט

ששבצר וזרובבל - שורשיהם, פעולותיהם ועליות בהנהגתם.

עבודה מס' 069893

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גישות שונות לגבי מקורם וזהותם של ששבצר וזרובבל.

6,960 מילים ,13 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

במוקד מחקר זה עומדות שתי דמויות האחראיות על שני גלי העליה הראשונים מגלות בבל לישראל - ששבצר וזרובבל. דמויות אלה היו שליטי ישראל מטעם השלטון הפרסי. עם זאת, במחקר ההיסטורי ישנה מחלוקת הנוגעת לשורשיהם וזהותם של המנהיגים. שכן, יש הטוענים ששבצר וזרובבל הינם אדם אחד. טענה זאת מבוססת על תפיסות של רבנים מתקופת ימי הביניים. למרות זאת, מקובל על ידי רוב החוקרים לראות בששבצר וזרובבל כשתי דמויות שונות.
מטרת מחקר זה הינה לבדוק גישות שונות לגבי מקורם וזהותם של ששבצר וזרובבל. בנוסף לכך, לבדוק את פעולותיהם בארץ ישראל כשליטי הארץ וכמנהיגים של העולים מבבל. מתוך כך, גם למצוא מענה לשאלת מחקר: האם ניתן לראות בעליית ששבצר ובעליית זרובבל כגל עליה בודד? השערת מחקר גורסת, שעל אף קיומם של קווי דמיון לא מעטים בין גלי העליות, קיימים גם הבדלים לא מעטים ביניהם ועל כן, מדובר בגלי עליה שונים.
על מנת לתת מענה למטרות המחקר ולענות על שאלת המחקר, המחקר יחולק לחלקים הבאים: פרק ראשון יתאר את ששבצר - שורשיו ופעולותיו, וזאת תוך כדי התייחסות לגישות שונות הנוגעות לגביו; פרק שני יתאר את שורשיו ופעולותיו של זרובבל, תוך כדי התבססות על ספרות מחקרית רלוונטית; ופרק שלישי יציג ניתוח השוואתי בין שני גלי העליה (עליית ששבצר וזרובבל). לבסוף, יוצג פרק של דיון ומסקנות אשר יסכם וייתן מענה לשאלת המחקר.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א': ששבצר: שורשיו ופעולותיו
פרק ב': זרובבל: שורשיו ופעולותיו
פרק ג': עליית ששבצר וזרובבל - ניתוח השוואתי
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מכיוון שמעטות ומקוטעות הן הידיעות מקראיות על ששבצר, אין אנו יכולים לדעת על סמך מקורות אלה, על ייחוסו ולא את שם אביו. כמו כן, קיים גם קושי לקבוע את תוארו המדויק. האם הוא היה "נשיא" או "פחה"? יתכן ומדובר בתיאור הנוגע למשרה אחת, אך גם ניתן לשער שאלה הן משרות שונות. עם זאת, מקובל במחקר לראות בששבצר כמושלה של הארץ מטעם שלטון פרס. שכן, בעזרא ה' בפס' י"ד צוין:

תגים:

גלות בבל · כורש · שיבת ציון · ירושלים · ארץ ישראל · יהודה · היסטוריוגרפיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ששבצר וזרובבל - שורשיהם, פעולותיהם ועליות בהנהגתם.", סמינריון אודות "ששבצר וזרובבל - שורשיהם, פעולותיהם ועליות בהנהגתם." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.