היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפיסה הדתית של מקיאוולי וערך ההומניזם

עבודה מס' 069887

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תפיסתו הדתית וערך ההומניזם והקשר בינהם.

6,550 מילים ,16 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

ניקולו מקיאוולי איש פירנצה (1469- 1527) מייצג בתורתו את המפנה החד שחל בהשקפת עולמם ודרכי מחשבתם של בני הרנסאנס לעומת מסורת ימי הביניים. תחת יחס הביטול כלפי חיי העולם הזה, שציין את ימי הביניים רווי הקתוליות, מודגשת כעת חשיבותם של חיי השעה. במקום פרישות, דיכוי ה"אני" המוחשי והכמיהה לחיי העולם הבא ולישועת הנפש באה השאיפה לחיים ארציים מהנים מלאים ואינטנסיביים. הכמיהה הקודמת למידות טובות ולקרבה עם הבורא נדחקת לחלוטין מפני החתירה להצלחה בחיים הגשמיים, לעושר השפעה וכבוד והערכים המוסריים והדתיים שכיוונו את חיי האדם מפנים את עצמם לחיי תועלת מציאותיים.
תמורות אלו בגישה לחיים נתנו את אותותיהן בצורה הברורה ביותר בחיים הפוליטיים של איטליה במאה ה-15. השאיפה להצלחה חומרית, לשלטון, לעוצמה פוליטית, להתרחבות ולכיבושים ניכרה בכל מקום. עריה הגדולות של איטליה שגשגו, מלחמות תכופות היו נטושות בין צבאותיהן השכירים, הקשרים הדיפלומטיים ביניהן אופיינו בעורמה ובתככים, הכלכלה פרחה, והחיים הפוליטיים והתרבותיים התפתחו מאוד. אין פלא אפוא שאיטליה העשירה והמסוכסכת בתוכה משכה אליה כובשים מן החוץ, בייחוד לאור העובדה שתושביה התעניינו יותר בתענוגות הגוף והנפש מאומנות ותרבות עכשווית מאשר להתמקדות במידות אזרחיות ובגבורה. משנת 1449- 1559 שימשה איטליה כיעד למסעות כיבוש ושוד של מלכי אירופה הגדולים: מלכי צרפת וספרד ובית הבסבורג עד שלבסוף נפלה בידי מלכי ספרד, שעבוד אשר נמשך כ-300 שנה .

בעבודה זו הדנה בתפיסתו הדתית של מקיאוולי יובאו ראשית קורות חייו ותפיסת עולמו ולאחר מכן העבודה תבחן את תפיסתו הדתית ואת ערך ההומניזם ולבסוף תדון בהקשר שבין תפיסתו הדתית להומניזם.

תוכן עניינים:
מבוא
מקיאוולי והשקפת עולמו
הומאניזם
התפיסה הדתית של מקיאוולי
תפיסתו הדתית של מקיאוולי והומניזם
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בגישתו זו נבדל מקיאוולי בתכלית מסוקרטס, מאפלטון, מאריסטו ומהוגי הדעות של ימי הביניים שלא פסקו להדגיש את ייעודם המוסרי של החיים המדיניים, וחוזר אל תפיסת הסופיסטים שראו את תכלית השלטון בו עצמו.לפיכך בספרו "הנסיך" ניתן לראות מעין מורה דרך לשליטים שעניינם בטכניקה של השלטון, לא בתכליותיו האחרות(2).

תגים:

מוסר · מקיאווליזם · הומניזם · מדינה · הנסיך · הומאניזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפיסה הדתית של מקיאוולי וערך ההומניזם", סמינריון אודות "התפיסה הדתית של מקיאוולי וערך ההומניזם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.