היישום אינו מחובר לאינטרנט

המאבק בכפייה הדתית

עבודה מס' 065833

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקמתה והתפתחותה הארגונית של תנועה הנלחמת בכפייה הדתית.

4,785 מילים ,20 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו ניסיתי לבחון את השינויים הארגוניים שעברה העמותה, לברר את הגורמים לשינויים הנ"ל, ולהצביע על האופן שבו השפיעו שינויים ארגוניים אלו על עיצוב מטרותיה, יעדיה ואופני פעולתה של העמותה. במהלך הצגתי את ההיסטוריה של העמותה על שמותיה השונים, קשרתי בין שינוי ארגוני מרכזי של מיזוג בין העמותה לבין אתר האינטרנט, לבין שינויים במטרותיה ובאופני פעולתה של העמותה, ע"פ הרציונל התיאורטי שהציעה Minkoff (2002) - כל תהליך של שינוי ארגוני עשוי להוביל לשינוי באופן המחאה (בפועל) של התנועה החברתית, ובדרך בה היא טוענת טענות בשם הקולקטיב אותו היא מייצגת.
בעבודה זו טענתי כי המיזוג נבע ממספר גורמים, וביניהם התערערות ההסכמה הציבורית על הסכם ה"סטאטוס-קוו", והקצנה בעמדותיהם של ראשי "הגוש האמוני" בשאלות דת ומדינה. כמובן נוסף לכך הצורך להתקדם מהבחינה הטכנולוגית. עם המיזוג, הצטרפו פעילים חדשים וצעירים לעמותה הממוזגת - השינוי הארגוני הביא לשינוי ברמה הפרסונאלית, ולכניסת רעיונות ותחומי עניין חדשים אל פעילות העמותה ומטרותיה. המיזוג יצר גם שינוי באופני הפעולה של העמותה - אל מול "נפגעי החזרה בתשובה", ארגון שפעל במודל של קבוצת תמיכה למשפחותיהם של חוזרים בתשובה, כעת פועלת העמותה במודל של ארגון המוביל תנועה חברתית (S.M.O - Social Movement Organization): העמותה פועלת לעירור מודעות בציבור החילוני בישראל בשלושה תחומים - הפרדת דת ממדינה, מאבק בכפייה דתית, וגיבוש זהות יהודית חילונית. העיסוק בשאלות של זהות, ובכלל, העיסוק בסוגיות מחיי היומיום, מאפיין את "התנועות החברתיות החדשות".

המחקר החל ביוני 2006 ונמשך עד ספטמבר 2006. הנתונים נאספו בשילוב של שתי שיטות: ראיון עם חבר ועד העמותה, וניתוח אתר האינטרנט של העמותה.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. רקע תאורטי
3. תיאור שיטות המחקר - ראיון, ניתוח אתר האינטרנט
4. הקמת התנועה
5. ההתרחבות הארגונית ותוצאתה - התרחבות רעיונית.
6. ממאבק ממוקד בתופעת "המחזירים בתשובה" למאבק על זהות יהודית חדשה.
7. סיכום ודיון
8. ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

בשלהי שנת 1984 התאגדו יחד מספר הורים לצעירים שחזרו בתשובה, והחלו לנסות ליצור קשר עם הורים נוספים בתקופתם. כך פורסמה במהלך חודש אפריל של שנת 1984 מודעת פנייה אל הורים לנערים שחזרו בתשובה, בשלושה עיתונים יומיים מרכזיים:
" ****** הוא מספר תיבת דואר בתל אביב של משפחות שנפגעו מהפעילות המיסיונרית של ה'מחזירים בתשובה' שהתארגנו כדי להביא לידיעת הציבור את הנזק החמור שנגרם לאלפי משפחות מישראל ולחשוף השיטות של ממסד ה'חזרה בתשובה'." במרץ 1985 הוקמה העמותה בשמה הראשון: "******". כבר מבחירת שם זה לעמותה ניתן להניח כי מקורותיה של עמותת "****" כיום נעוצים במענה למצוקה נקודתית של הורים לנערים שחזרו בתשובה. למעשה, בתקופת הקמתה, עסקה העמותה באופן בלעדי במחאה ובמאבק כנגד מה שהגדירו חבריה: "ממסד החזרה בתשובה".

תגים:

יהדות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המאבק בכפייה הדתית", סמינריון אודות "המאבק בכפייה הדתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.