היישום אינו מחובר לאינטרנט

"בתחילה היה המעשה" - צורת החיים הדתית מול החילונית

עבודה מס' 066081

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: נקודות ההשקה, החיבור והשוני בין צורת החיים הדתית לחילונית כפי שמתבטאת בשפה על פי ראייתו של הפילוסוף לודויג ויטגנשטיין.

3,891 מילים ,8 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בערוב ימיו הציע ויטגנשטיין הסתכלות ייחודית בסוגיית הודאות, אותה ביטא בספרו "על הודאות" (מעתה ואילך אשתמש, כפי שנהוג במאמרי הפרשנות, על"ה, על הודאות, התחליף העברי לקיצור OC- On Certainty).
באמצעות אותה הסתכלות, שמניבה בחינה מיוחדת של הפעילות האנושיות, או בלשונו של ויטגנשטיין - צורות חיים, אבחן את ההיבט הבסיסי של ההוויה האנושית, ובעיקר מה עומד בבסיס אותה הוויה, והאם צורת חיים דתית נשענת על יסוד נבדל מזה של ה"אדם מן היישוב" בעודו מתנהל בקהילתו במקום כלשהו על פני האדמה.

הסוגיה בה ארצה להעמיק, לא מתמצה, אפוא, בשאלה אחת. אני מתיר לעצמי להניח שישנה אינטואיציה אנושית חזקה, הגורסת שקיים הבדל בין צורת החיים הדתית לזו החילונית.
הן אינטואיציה של תיאולוגים, חוקרי דת, פילוסופים והן של אנשים שלא נמנים עם אחת מקבוצות אלה. לפיכך, ארצה לדון בהבדל זה משתי בחינות :
ראשית, האם הנחות היסוד או הנחות הציר של צורת החיים הדתית שונה מזו של החילונית ? (התייחסות יותר מפורטת בפרק של "הטענה המרכזית וביאורה" , עמ' 7-11)
שנית, איזה סוג של שיח מתאפשר בין האדם הדתי לחילוני ? (התייחסות מפורטת בפרק האחרון-עמ' 12-14)
הכתיבה תנסה, בין היתר, להתמקד גם בהשלכות של התשובות האפשריות שתינתנה על שאלות אלה.

תוכן עניינים :
מבוא (כולל תרגום מונחים לעברית)
הצגת שאלת המחקר
הבסיס לצורת חיים באשר היא
הטענה המרכזית וביאורה
איזה שיח אפשרי לנוכח פידאיזם ויטגנשטייני
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על מנת להסביר את חדשנותו הגדולה של ויטגנשטיין בעל"ה, יש לפרט ולו על הקצה המזלג על המסורת של "יסודנות" ( Foundationalism) . בשביל צרכיי, אתייחס ליסודנות כ"זרם אחד" (ראה קישור לאתר (standford, מבלי לעמוד על הדקויות וההבדלים בין סוגים שונים של יסודנות וזאת מעבר להבדלים בדיסציפלינות השונות. כל תורה, אפוא, המשתייכת לזרם של יסודונת, גורסת כי האמנות מוצדקות או ניתנות לידיעה אם ורק אם:
1) הן מתבססות על אמונות בסיסיות (basic beliefs) או על הנחות יסוד.
2) הן בעצמן גזירה תקפה משרשרת הנחות שהן עצמן הנחות מוצדקות מתוקף התבססותן על אמנות בסיסיות.

תגים:

ויטגנשטיין · על הודאות · נחמה ורבין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""בתחילה היה המעשה" - צורת החיים הדתית מול החילונית", סמינריון אודות ""בתחילה היה המעשה" - צורת החיים הדתית מול החילונית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.