היישום אינו מחובר לאינטרנט

יסודות ערכיים במסרים שכנועיים

עבודה מס' 069851

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד באים לידי ביטוי יסודות ערכיים במסרים שכנועים במועצה האזורית משגב?

2,996 מילים ,5 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

עבודה זו תבחן כיצד באים לידי ביטוי יסודות ערכיים במסרים שכנועים במועצה האזורית משגב, וכיצד היא עושה בהם שימוש על מנת לגרום לתושבי המועצה ולאנשים מבחוץ לרצות להשתייך אליה. במסגרת העבודה אראה כיצד משקפת המועצה האזורית משגב את ערכי היישוב הקהילתי בישראל. אנסה להראות שהיא משקפת שילוב של ערכים הנובעים משני עולמות תוכן: השקפת עולם יאפית ישראלית, הכוללת בתוכה תערובת של ערכים מערביים קפיטליסטים. ערכים אלה כוללים בתוכם חירות, פרטיות, טיפוח אסתטי, הדוניזם, השקעה בחינוך ורגישות אקולוגית. במקביל לכך, אנסה להראות שהמועצה משקפת מסורת ישראלית ציונית הדוגלת בקולקטיביזם, יישוב הארץ, שיתופיות ותרומה לקהילה.
ערכים אלה באים לידי ביטוי בין השאר בלוגו המועצה, בפרויקט בתים פתוחים, ובחזון המועצה המופיע באתר הבית. אנסה להראות שבאמצעות שימוש חוזר בערכים אלה, הבאים לידי ביטוי באלמנטים שאנתח, המועצה האזורית משגב גורמת לתושביה לרצות להשתייך אליה באופן שוטף, ואף מעודדת אנשים חדשים הדוגלים באותם ערכים להצטרף ולקחת חלק.

בעבודה זו אראה כיצד באים לידי ביטוי ערכים של היישוב הקהילתי בישראל במועצה האזורית משגב שבגליל העליון. נקודת ההנחה ממנה נובעת עבודה זו, מתבססת על דבריו של עוז אלמוג, שטען שביישוב הקהילתי בישראל משתקפות שתי תפיסות המשולבות זה בזה: השקפת העולם המערבית של מעמד הביניים הישראלי, והשקפת העולם המסורתית ציונית שנובעת מימיו הראשונים של יישוב הארץ. שתי התפיסות משתלבות בדרך חיים זו של היישוב הקהילתי.
על מנת להראות את ביטוין של שתי התפיסות, אנתח שלושה אלמנטים הלקוחים מתוך האתר הרשמי של המועצה. בחרתי בשני אלמנטים ויזואלים- הלוגו של משגב והלוגו של פרויקט "בתים פתוחים" שמתקיים פעם בשנה ביישובי משגב. האלמנט האחרון הוא טקסט כתוב - חזון המועצה האזורית משגב כפי שהוא מופיע באתר הבית.
את האלמנטים אנתח באמצעות רמת הקידוד השלישית במודל של פיסק, אתבסס על העיקרון הסמיוטי של דה סוסייר (בחירה וצירוף) ואבצע ניתוח של משגב כמקום ויזואלי. אשלב בדבריי את מאפייני המקום על פי גורביץ' וערב. כאמור, מקום מגדיר עצמו קודם כול לעומת סביבתו. אראה כיצד משגב מגדירה עצמה כמקום נפרד מאזורים אחרים בגליל כגון כרמיאל וכדומה. כמו כן, יישובי משגב ממוקמים על ההרים, כמצפים המשקיפים על הסביבה. כלומר, ניתן לומר שמשגב מבדלת את עצמה מבחינת גובה פיזי על מנת לסמל עוצמה, עליונות וכדומה.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
מתודולוגיה
ניתוח ויישום
סיכום ודיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ניתן לראות שמבחינה ויזואלית הטקסט כתוב בשש שורות תכליתיות המתארות את הערכים הבולטים במשגב. השורה הראשונה מעין מסכמת את הדברים שצפויים לבוא תחתיה: "משגב תפעל לפתח את המועצה ויישוביה כאזור סובלני, פתוח ומקבל, המאפשר לתושביו איכות חיים, איכות סביבה, שירותים ברמה גבוהה ועצמאות כלכלית".

תגים:

תקשורת · שכנועית · מסרים שכנועיים · יישוב קהילתי · קהילה · ציונות · ארץ ישראל · חברה ישראלית · ניתוח טקסט כתוב · לוגו

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יסודות ערכיים במסרים שכנועיים ", סמינריון אודות "יסודות ערכיים במסרים שכנועיים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.