היישום אינו מחובר לאינטרנט

בועות נכסים

עבודה מס' 069847

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד ריבית נמוכה משפיעה על בועות נכסי הנדל"ן ומה ההשלכות של בועות אלו?

11,645 מילים ,26 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

השאלה שאחקור בעבודה זו היא כיצד ריבית נמוכה משפיעה על בועות נכסי הנדל"ן ומה ההשלכות של בועות אלו? על בסיס ניתוח שערכתי, הריבית הנמוכה אפשרה למעשה לבועות הנדל"ן להכניס את הרגל הראשונה מבעד לדלת השמרנות, האחריות והמשימה החשובה של שמירה על יציבות הכלכלה, ולא רק מבחינת המשקיעים ורוכשי הדירות אלא אפילו מבחינת מוסדות שאמורים להיות הסמל והמודל לחיקוי של אחריות כלכלית- הבנקים, הבנק המרכזי ושני הגופים הממשלתיים-פרטיים שהיו אחראים על נושא המשכנתאות בארה"ב- פאני מאה (Fannie Mae, איגוד המשכנתה הלאומי ממשלתי) והפרדי מק (תאגיד הלוואות המשכנתה לדיור הממשלתי).
כפי שאוכיח בהמשך, השלכותיהן של בועות אלה הרסניות במיוחד. הן מובילות למיתון קיצוני במשק, לאובדן אמון המשקיעים במערכת הכלכלית ומכאן - למשבר מערכתי עמוק המסכן כלכלות חשופות במיוחד שהופכות להיות תלויות ביכולת המלווה האחרון של הבנק המרכזי.
אני מאמין באמת ובתמים כי עבודה זו בפרט, ונושא זה בכלל, חשובים מאין כמותם. ההופעה של בועות כאלה ואחרות אינה פוגעת באופן אנוש רק בכלכלה המקומית, ועשויה להביא לקריסתה. בשל מגמת הגלובליזציה, המובילה לאינטגרציה של שווקים ברחבי העולם, כלכלות רבות נחשפות למשבר (וייחשפו עוד יותר בעתיד, הגלובליזציה לא הולכת לשום מקום) ולכן לא מדובר בבעיה נקודתית של מדינה מסוימת, ארה"ב במקרה שלנו, אלא בבעיה כלל עולמית חמורה העשויה לפגוע בעובד ההיי טק הספקולנטי מטקסס שבחר לרכוש בית שני לצורך רווח מהיר ובעל מסעדת המזון המהיר מטוקיו שתיק ההשקעות מוצף אג"ח מגובה נדל"ן קרס לפתע.
העבודה בנויה באופן הבא: בחלק 2 אסקור את הבנק המרכזי של ארה"ב על התפקידים, המדיניות ויכולת ניהול המשברים שלו. חלק 3 ידון במדיניות הריבית הנמוכה והשפעתה. חלק 4 יעסוק בבועות הנדל"ן ובועת הדיור בארה"ב וחלק 5 יסכם.

תוכן העניינים:
תקציר
פרק 1 : מבוא
פרק 2 : הבנק המרכזי של ארה"ב
פרק 2.1 : תפקידי הבנק המרכזי
פרק 2.2 : ההיסטוריה של הבנק ואירועים חשובים
פרק 2.3 : התמודדות עם המשבר
פרק 2.4 : דיון - הבנק המרכזי בארה"ב
פרק 3 : מדיניות הריבית הנמוכה והשפעתה
פרק 3.1 : דיון - מדיניות הריבית הנמוכה והשפעתה
פרק 4 : בועת נדל"ן
פרק 4.1 : המשבר בארה"ב
פרק 4.2 : השפעת המשבר על אירופה
פרק 4.3 : דיון - בועת נדל"ן, המשבר בארה"ב והתפשטותו לאירופה
פרק5 : מסקנה
פרק 6 : ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בספרות קיימות גישות רבות לעניין המשבר המערכתי. רוב הגישות הקיימות מאמינות כי משבר הופך למערכתי כשבעיות הנובעות מהבנק הן רציניות מספיק בכדי להשפיע באופן משמעותי על כלל הכלכלה דרך הפרעות במערכת התשלום, צניחה חדה בתזרים האשראי, התמודדות שווי של נכסים, התדרדרות של אינדיקאטורים מאקרו-כלכליים או פגיעה בצמיחה (Bogza, 2007).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בועות נכסים", סמינריון אודות "בועות נכסים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.