היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות השאהיד בקולנוע

עבודה מס' 066854

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין שני סרטים שמציגים את דמות השאהיד- "הבועה" ו"גן עדן עכשיו": המסרים השונים שמועברים דרך הסרטים, ההבדלים בשפה הקולנועית ובפנייה לקהל לאומי ובינלאומי.

11,053 מילים ,20 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנתח שני סרטים שמציגים את דמות השאהיד, ואנסה לעמוד על ההבדלים ביניהם. הסרטים שבחרתי הם "הבועה" הישראלי (2006), ו"גן-עדן עכשיו" (2005), שנוצר על ידי פלסטיני אזרח ישראל.
הסיבה שבחרתי בשני הסרטים האלו היא משום שהם דומים במבנם, אך שונים בפרשנות שניתנת להם. במרכז שניהם קיים קשר בין-אישי בין שני גברים, כאשר אחד מהם הופך להיות שאהיד. שני הסרטים מתארים את האירועים שקודמים לפיגוע, ומסתיימים בפיגוע עצמו. שני הסרטים מצולמים בתל-אביב ובשכם, ושניהם מתארים את התקופה של אינתיפאדת אל-אקצה. כל אלו הופכים את הבסיס להשוואה לבסיס איתן, ומעניין יהיה לבחון כיצד כל אחד מהם מציג את דמות השאהיד ואת המניעים לפיגוע באופן מורכב ושונה.
בעבודה זו אשתמש בשני הסרטים כטקסט ויזואלי. אנתח גם את המסרים הגלויים וגם את המסרים הסמויים, על ידי שימוש בתמונות מהסרטים, בציטוט משפטים רלוונטיים לעבודה, ושיוכם לספרות הקיימת. אתחיל בהסבר קצר על ההיסטוריה של פיגוע ההתאבדות, בו אסקור בקצרה כיצד מתבצעים הפיגועים, מה מגדיר אותם ומה מניע אותם. בפרק השני אציג את הסרטים שאותם אנתח, ואת העלילה הכללית. הפרק השלישי ידון בהיסטוריה של הקולנוע כנושא מסרים לאומניים, היסטוריים ותעמולתיים, ואנסה למקם את הסרטים הנבחרים בכל אחד מהשדות האלו. הפרק הרביעי יהיה פרק ההשוואה בין הסרטים, בו אחלק את הנושאים שעולים בסרטים לשבעה תתי-פרקים. כל תת פרק ינסה להציג אספקט אחר בסרטים, שאותם אוכל לכרוך יחד בפרק הדיון, על מנת לנסות ולקבל תמונה כללית יותר על המסרים הקיימים. בסוף העבודה יימצא נספח שמכיל את החלוקה לסצנות, תזמון ופירוט. אל נספח זה אפנה גם בפרק ההשוואה, על מנת למקם את הקורא בסצנה בסרט.

תוכן העניינים:
מבוא
1. הרקע ההיסטורי של פיגועי ההתאבדות
2. הצגת הסרטים
3. הקולנוע- היסטוריה, אידיאולוגיה ותעמולה
4. השוואה בין הסרטים
5. דיון- המסר הגלוי והמסר הסמוי
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח- חלוקה לפרקים

קטע מהעבודה:

"גן-עדן עכשיו" שיצא ב-2005 הוא הפקה משותפת בין גרמניה, הולנד, צרפת וישראל. כותב הסרט והבמאי האני אבו-אסעד הוא פלסטיני אזרח ישראל שכתב אותו יחד עם תסריטאי שותף בהולנד. הסרט אינו סרט שנעשה בפלסטין, אך הוא עוסק בחיי הפלסטינים בשכם בזמן אינתיפאדת אל אקצה. במרכז הסרט שני חברים, סעיד וחאלד, שעובדים ביחד במוסך השכונתי. יום אחד נודע להם כי הם הבאים בתור לביצוע פיגוע התאבדות בתל-אביב. הסרט מתאר את 48 השעות מרגע היוודעם עד לרגע הפיגוע, ובמידה רבה הוא שייך לז'אנר של סרטים אשר מתארים "מרוץ נגד השעון". הסרט מלווה במונולוגים ודיאלוגים רבים אשר מסבירים על החיים תחת הכיבוש ועל ההתאבדות למען הנקמה בישראלים כדרך היחידה שנותרה. הוא מציג דמויות שונות: דמויות המחבלים המתאבדים, בחורים צעירים ופשוטים החיים חיים חסרי עניין בשטחים הכבושים. אל מול הבחורים ניצבת סוהא, ביתו של גיבור מקומי אשר למדה וחיה בצרפת. סוהא מציגה גישה מתונה יותר. אביו של סעיד היה משתף פעולה עם הישראלים ולכן הוא נרצח בכפר. כמו כן אנחנו מתוודעים אל מארגני פעולות הטרור, ג'מאל וחבורתו, ולדרך בה מתבצעת ההודעה על הפיגוע וההכנות.

תגים:

ישראלי-פלסטיני · קולנוע ישראלי · קולנוע פלסטיני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות השאהיד בקולנוע ", סמינריון אודות "דמות השאהיד בקולנוע " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.