היישום אינו מחובר לאינטרנט

תעמולה וקולנוע ישראלי

עבודה מס' 069060

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תוכן של הסרט הישראלי "הבועה".

4,232 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

החברה בישראל מתמודדת עם סכסוך מתמשך מול מדינות ערב והעם הערבי, זהו חלק מסכסוך בין לאומי בין מדינות ערב למדינות המערב, כאשר עבור קבוצת הערבים ובעיקר המוסלמים, ישראל וארצות הברית נחשבות לאויב. אך מעבר למאבק על השליטה התרבותית ברחבי העולם, ואף מעבר למאבק על השליטה הדתית בין הנצרות, האיסלאם והיהדות, ישנו מאבק בין המדינות המקיפות את הטריטוריה של ישראל למדינת ישראל.
עוד טרם הקמת המדינה לא הצליחו הערבים והיהודים להגיע לפשרה ולחלק את השטח הטריטוריאלי ואת המשאבים. מלחמות רבות עברנו מאז ועדיין לא הצלחנו לפתור את הסכסוך ולהצהיר על שלום בין הקבוצות. לאורך השנים התרחשו תהליכים משמעותיים בניסיון להגיע לשלום. יש אשר הטוענים שרצח רבין קטע ורצח את הסיכוי לשלום ויש הטוענים שלאחר נקודת הרצח התפצלה החברה והקרע בין קבוצת השמאל והימין העמיק.
במקביל למאבקים הפנימיים בין השמאל והימין מבחינת תפיסות אידיאולוגיות שונות, התרחב בעשור האחרון הפער בין קבוצות בישראל, כאשר נראה כי הפרדוקס בין ערכים דמוקרטיים לערכים יהודים נמצא במרכז. פרדוקס זה משפיע גם על תפיסת הסכסוך המתמשך עם הערבים, הכוונה היא לערביי ישראל ולאלו שמעבר לגדה. בעבודה זו נבחר סרט הקולנוע הישראלי "הבועה" וניתן דגש לאלמנטים התעמולתיים ולמחאה שיוצרי הסרט מביעים.
הסרט מתמקד בסיפור אהבה בלתי אפשרי שמסתיים במוות, בין יהודי וערבי, סיפור אשר מתחיל בזמן שרות מילואים במחסום ומסתיים במוות של שני הנאהבים בפיגוע במרכז תל אביב. במהלך הסרט מתמודדים היוצרים עם דילמות אישיות של צעירים תל אביבים השואפים לשלום אל מול הסכסוך המתמשך.
נראה כי מטרת הסרט היא תעמולה שעיקרה הפסקת ההסתה כנגד האחר, כאשר האחר המוצג בסרט הוא למעשה כל אחד מאיתנו, שכן אמנם הבחירה היא להציג את המציאות מנקודת מבט הומוסקסואלית, אך ניתן מקום ודגש לקשיים של הטרוסקסואלים, חיילים קרביים, ערבים ושמאלנים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 : סקירת ספרות
1.1 מאפייני החברה בישראל
1.2 ישראל בעידן הפוסט מודרני
1.3 תעמולה מודרנית באמצעות הקולנוע
פרק 2 : המחקר הנוכחי
2.1 הצגת המחקר
2.2 שאלת המחקר
2.3 השערת המחקר
2.4 שיטת המחקר
2.5 מגבלות המחקר
פרק 3 : הצגת הממצאים
3.1 הצגת יחסים הומוסקסואליים בין ערבי ליהודי על רקע הסכסוך הערבי
3.2 הצגת ניסיונות של צעירי תל אביב למען השלום
3.3 הנעדר והלא קיים בהצגת החברה הישראלית
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ישראל מוגדרת כמדינה המאופיינת במאבק קיומי מתמיד, שהחל עוד טרם הקמתה ונמשך עד לימינו, כאשר בתקופות של מלחמה ומצב בטחוני מתוח מושגים כמו שלום וצדק מקבלים משמעות שונה לעומת תקופות רגיעה שבה יכולים האזרחים לעצור ולנסות להגדיר מחדש מושגים ועקרונות (פלד ושפיר, 2005 ; אזרחי, 2007).

תגים:

ערבים · קולנוע ישראלי · דמות הערבי · הומוסקסואליות · הומוסקסואל · תל אביב · מין · מגדר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תעמולה וקולנוע ישראלי", סמינריון אודות "תעמולה וקולנוע ישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.