היישום אינו מחובר לאינטרנט

"גאווה לאומית" - דמות הערבי וההומוסקסואל בסרטים "הבועה" ו"מחבואים"

עבודה מס' 065668

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הזר והחריג ההומוסקסואל והערבי בקולנוע הישראלי, כפי שבא לידי ביטוי בסרטים "מחבואים" ו"הבועה".

2,434 מילים ,6 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הסרט מחבואים נוצר בשנת 1979 כחלק מגל סרטי הקולנוע של הזר והחריג. מי שהיה פחות- ערך עד כה נעשה לעמוד התווך, ואף לאמת מידה לשיפוטה של החברה הישראלית. הקולנוע החדש שב ובחן את דמות הקולקטיב הישראלי והשתמש לשם כך בזווית הראייה של הזרים והחריגים.
שנות התשעים מסמנות את צמיחתה של התודעה ההומו-לסבית הקשורה לפעילות הציבורית והפוליטית של "הקהילה". הישגי מאבקי הקהילה קידמו בנוסף את הניראות של הומוסקסואלים במדיה של הזרם המרכזי. הדגש הושם על "הנורמאליות" של חברי הקהילה ועל העובדה שהם "כמו כולם". בעבודותיו של איתן פוקס משולבים דימויים וייצוגים משתי תרבויות: ההומוסקסואלית מחד, והגבריות ההגמונית הישראלית, מאידך. שילוב זה מייצר את החוויה ההומו- הישראלית.
הבועה נוצר בשנת 2006 וזכה לפופולאריות הן בקרב קהל הומו-לסבי והן בקרב קהל הטרוסקסואלי.
בעבודה זו נתמקד בשני סוגים של גיבורים: גיבורים החיים בשולי החברה הישראלית- ההומוסקסואלים, וגיבורים החיים מחוצה לה- הערבים. ברצוננו לבחון האם וכיצד השתנתה ההתייחסות אל החריג ההומוסקסואל והערבי והקשר הרומנטי בניהם, וכיצד מתארים סרטים אלו את המאבק בין חריגים אלו לבין אלו המגינים על הקולקטיב. ניתוח הסרט מתבסס על מספר אלמנטים החוזרים על עצמם בשני הסרטים:
* הדמויות- נשי מול גברי
*ייצוג הערבי
*יחס החברה להומוסקסואל
*הצגת הגופים הצבאיים
*המחסום
*המוות

קטע מהעבודה:

לפי באטלר (כפי שמופיע בזיו, 2001) מושג הפרפורמטיביות מסביר את ההבדלים בין המין האנטומי של היחיד לבין התנהגותו המגדרית. כשאישה מבצעת פרפורמנס נשי אין יכולת להבחין בפרפורמנס, אולם כאשר גבר מבצע פרפורמנס נשי, הפרפורמנס מזוהה מיד. מכאן נובע כי ההופעה המגדרית לא מהווה שיקוף של גרעין מגדרי פנימי אלא אקט של חיקוי תיאטרוני. החברה מצדה, מנסה לאלץ את ה"שחקן", לחזור באופן שמאשרר את נורמת הבינאריות המגדרית, אך בפועל קיימת קריאת תיגר על חלוקה דיכוטומית זו ומתבצע ייצור של זהויות מגדריות חלופיות.

תגים:

הומוסקסואל · באטלר · אדוארד · סעיד · תרבות · ורב · תרבותיות · אוריינטליזם · מרחב · לימינלי · מיגדר · הומו · לסבי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""גאווה לאומית" - דמות הערבי וההומוסקסואל בסרטים "הבועה" ו"מחבואים"", סמינריון אודות ""גאווה לאומית" - דמות הערבי וההומוסקסואל בסרטים "הבועה" ו"מחבואים"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.