היישום אינו מחובר לאינטרנט

תהליך חקר על שבלול השדה בגן הילדים

עבודה מס' 069822

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ותיאור ניסוי.

6,036 מילים ,14 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

עבודה זו דנה בנושא תהליכי למידת חקר בגיל הרך ומדגימה את הטמעת למידת החקר בקרב ילדי גן. לצורך הטמעת הנושא, בחרתי להתמקד בחילזון ולבחון עם ילדי הגן שאלה מדעית הנוגעת לחילזון, שאלת המחקר שהועלתה במסגרת עבודה זו היא: מה אוכל החילזון?
לצורך בחינת השאלה נערך ניסוי במשך שלושה שבועות, במהלכו שישה ילדי גן הגישו לחלזונות מזונות שונים בכל יום ובחנו את העדפותיו. לצורך הניסוי בוצע שימוש בכלי מחקר שונים, בהם: קופסאות שקופות אשר שימשו לאחסנת החילזון, זכוכית מגדלת וכן מאכלים שונים כגון; גזר, עגבנייה, שוקולד, חסה, במבה, נקניקיה, מלפפון, עוגת שוקולד.
מתוצאות הניסוי עלה כי החילזון אוכל בעיקר ירק. תוצאה זו עולה בקנה אחד עם הסקירה הספרותית המוצגת בעבודה זו אשר מראה שתזונת החלזונות היבשתיים מורכבת בעיקרה מצמחים, רקבובית המצטברת בשכבות העליונות של הקרקע ועובש.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא:
ילדי הגן
התייחסות לשאלת המחקר
התייחסות להשערת המחקר

פרק 1 - סקירת ספרות
למידה בגיל הרך
למידת חקר
למידת חקר בגיל הרך
החילזון

פרק 2 - מתודולוגיה
כלי המחקר
הליך המחקר
עיבוד נתונים

פרק 3 - ממצאים

פרק 4 - דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספח - תמונות

קטע מהעבודה:

במהלך יום שגרתי בגן נתקלנו בחילזון בגינה. מכיוון שלקחתי על עצמי כאמור לקרב את הילדים אל עולם החי והטבע החלטתי להביא את החילזון למפגש היומי ולהציגו בפני כל ילדי הגן. במהלך המפגש התלהבות הילדים מהחילזון הלכה וגברה. אני הצגתי בפניהם את החילזון שהגיע לגינה ושאלתי אותם אילו שאלות הייתם רוצים לשאול את החילזון. במהלך הסבב שערכתי עם הילדים עלו מגוון רחב של שאלות כגון : איך הוא הולך? איפה הוא גר? איפה השיניים שלו? איך קוראים לו? וכן שאלת המחקר; מה הוא אוהב לאכול?
מבין כל השאלות שהעלו ילדי הגן בחרתי להתמקד בשאלה האחרונה מאחר ועוררה סקרנות רבה יותר בקרב ילדי הגן מיתר השאלות שהועלו על ידם ואפשרה בחינה מדעית והפקת מסקנות. מיד לאחר הצגתה בפני הילדים, החלו הילדים להציע רעיונות שונים למאכלים אהובים.

תגים:

גן ילדים · טבע · שבלול · מדע · למידת חקר · חי וצומח · גננת · חקר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תהליך חקר על שבלול השדה בגן הילדים", סמינריון אודות "תהליך חקר על שבלול השדה בגן הילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.