היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבירת המעשה המגונה

עבודה מס' 069816

מחיר: 659.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מה כוללת ההגדרה של המעשה המגונה, איך אנו צריכים להבין את ההגדרה הזאת בארצנו והאם העבירה הקבועה כיום בחוק העונשין מגשימה את מטרת המחוקק ואת צורכי החברה הישראלית והגנה עליו.

12,259 מילים ,70 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

השאלה המרכזית אשר תבחן במסגרת עבודה זו היא מה כוללת ההגדרה של המעשה המגונה, איך אנו צריכים להבין את ההגדרה הזאת בארצנו והאם העבירה הקבועה כיום בחוק העונשין מגשימה את מטרת המחוקק ואת צרכי החברה הישראלית והגנה עליו.
כדי לענות על שאלה זו אבחן מהם המעשים הנופלים להגדרה של המעשה המגונה, מהם היסודות המקיימים עבירה של מעשה מגונה, מהו הערך החברתי המוגן שהמחוקק רצה להביא לידי ביטוי בבסיס עבירה זו וכן אבחן את הדין הנהוג במדינות אחרות בעולם ואיפה אנו עומדים ביחס אליהם.
כדי לענות על שאלות אלה, חקרתי וקראתי מספר רב של פסקי דין מאמרים וספרות מתחילת שנות ה-30 כדי להבין את גלגוליה של העבירה. בחנתי את השקפות החברה בזמנים השונים לעבירת המעשה המגונה, בחנתי את היסוד העובדתי בעבירות המין בישראל בהקשר של עבירת המעשה המגונה, משמעות עבירת המעשה המגונה, ניסיונם של השופטים בבית משפט העליון לתחום את העבירה ולהגדירה, השינויים והערכים שנוספו למשפט הישראלי אשר הושפעו בין היתר מקדמת הטכנולוגיה וכיצד השפיעו על הגדרת עבירת המעשה המגונה. במהלך העבודה חקרתי את התפתחותה ההיסטורית של העבירה ומקורה, התיקונים שהוספו לחוק. בחנתי את הערך המוגן בעבירת המעשה המגונה ועל מה ערך זה נתמך. בהמשך חקרתי את מרכיבי סעיף המעשה המגונה ע"י בית המשפט העליון, שאלתי שאלות כדי להבין מה נכנס תחת לשון העבירה ועניתי עליהן על פי בחינת פסקי דין אשר נאשמים הורשעו או זוכו במעשים שנכנסו תחת לשון העבירה. בחנתי את יסוד המטרה של העבירה, ניתחתי את כל סעיפיה של עבירת המעשה המגונה על פי יסוד עובדתי ויסוד נפשי על פי החלטות השופטים במספר פסקי דין, חקרתי את מהות הסכמה או אי הסכמת הקורבן למעשים תחת יסודות של הסכמה מהותית והסכמה פורמאלית. לבסוף חקרתי את עבירת המעשה המגונה במדינות שונות בעולם ובדקתי כיצד החוק מתייחס לעבירה זו, העונשים עליה ומה נכנס לגדרה של העבירה. כמו כן הרחבתי על הקשר בין עבירת המעשה המגונה והחוק הישראלי למניעת הטרדה מינית והצעת החוק למניעת כפייה מינית. לבסוף - אציג את סיכומי ומסקנותיי.

תוכן העניינים:
פתח דבר
מעשה מגונה על פי השקפת החברה
היסוד העובדתי בעבירות המין בישראל
משמעות עבירת המעשה המגונה
התפתחות חקיקתית היסטורית של עבירת המעשה המגונה
הערך המוגן בעבירת המעשה המגונה
מהו מעשה מגונה?
סובייקטיביות ההתנהגות: הגדרת המעשה המגונה ויסוד המטרה
ניתוח עבירת המעשה המגונה
הסכמה מהותית והסכמה פורמאלית
משפט משווה
איסור המעשה המגונה והחוק הישראלי למניעת הטרדה מינית
"הצגת תחליף"- הצעת החוק למניעת כפייה מינית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגדרה של בית המשפט לעבירת המעשה המגונה קובעת בעיות רבות; ראשית העובדה שהמחוקק קבע הגדרה רחבה שאינה מונה התנהגויות ספציפיות המהוות עבירה של מעשה מגונה, מותירה אותנו כחברה במצב בו איננו יודעים מתי מעשינו ייחשבו כעבירה על החוק.
מצב זה כאמור מנוגד לעקרון החוקיות לפיו חוק צריך להיות ברור כך שכל אדם יבין את האמור כדי שהחופש שלו לא יישלל לו ומפני שלא תעמוד לאותו אדם טענת הגנה לפיו לא ידע או לא הבין את החוק.
לבית המשפט יש בעיה להגיע לקביעה גורפת לפיהם יקבע האם מעשה פלוני מהווה מעשה מגונה או לא. נראה כי ההגדרה של המעשה המגונה הביאה לקיומן של שתי גישות שונות בפסיקה:

תגים:

מעשה מגונה · עבירות מין · השקפות החברה · משפט משווה · עבירות מין · הטרדה מינית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבירת המעשה המגונה", סמינריון אודות "עבירת המעשה המגונה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.