היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבירת המעשה המגונה

עבודה מס' 067992

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת היסודות הנפשיים והעובדתיים, תוך סקירת התפתחות החוק והשתלשלותו בהתאם להתפתחות הפסיקה.

8,386 מילים ,20 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

עבירות המין פוגעות פגיעה גופנית ונפשית קשה מאוד באדם הנתקף. תוצאות הפגיעה עלולות להשפיע לכל החיים, עברייני המין נוקטים בדרך כלל באלימות כלפי הקורבן ועלולים לגרום לאבדן חיים.
בימים אלה אנו שרויים בתוך גל גואה של אלימות מינית לסוגיה ועדים לצורות התמודדות של בימ"ש. בעבודתי זו ברצוני לבדוק מהו בדיוק המעשה המגונה ומדוע ישנו קושי רב בהגדרתו כמו כן למה בחר המחוקק לשימו במדרג הנמוך בקרב עבירות המין, ומה על התביעה להוכיח כדי להאשים אדם בעבירת המעשה המגונה, כמו כן מהו הזמן להתיישנות בקרב עבירות אלו ומדוע זה שונה בקרב הקטינים בארץ ובעולם, נושא שנשמע יותר בקרב התקשורת והציבור בכלל הינו ההתעללות המינית בקטינים והמעשה המגונה בקטין בפרט, אנסה לאמוד את התופעה, התמודדות החוק עימה והתמודדות בימ"ש.
יש לציין כי בקטגוריית "עבירות המין" אנו כוללים שלוש קבוצות עיקריות.
1. עבירות זנות
2. עבירות אינוס
3. עבירות שונות של מעשים מגונים.
בקבוצה השלישית נכללות עבירות שונות של מעשים מגונים.
במקרים החמורים העונש המרבי הוא מאסר עשר שנים. המעשה המגונה יכול להיות "צעד פתיחה" לתקיפה מינית חמורה, אך מסיבות שונות, ביניהם כאלה שלפוגע אין כלל שליטה עליהן, התקיפה לא "הושלמה" והיא נשארה "רק" ברמה של מעשה מגונה. אלה הם מקרים בהם הפוגע לא הצליח להשלים את תוכניתו המינית מסיבות שונות, כמו למשל התנגדות הקורבן, ולא היה לו האומץ להשתמש בכוח להוציא לפועל את הזייתו.

אך במקרים רבים, התערבות חיצונית, לעיתים תמימה, כמו התקרבות אנשים לזירת המעשה מביאה להפסקתו של המעשה או לבריחתו של הפוגע מבלי להשלים את תוכניתו. המעשה המגונה המתוכנן נמצא בין המחשבה האירוטית של הפראפיל, לבין תקיפה מינית חמורה, כמו אונס, מעשה סדום ועבירות מין הכרוכות באלימות כה רבה ושיש בהן חדירה לגופו של הקורבן. אחד ממאפייני המעשה הפראפילי הזה הוא שהקורבן לא תמיד מודע להיותו מעורב במעשה מיני, כמו נגיעה מקרית כביכול במקום צפוף, בהתקהלות, בתור או בנסיעה באוטובוס דחוס נוסעים. זהו דחף להתחכך עם איבר מין באחר.

החוק הינו מבדיל בין מספר סוגים של מעשים מגונים, וישנו דירוג על פי חומרתם והסבל שנגרם לקורבן, על פי נסיבות הביצוע, מקום המעשה, מצבו הנפשי או השכלי של הקורבן או קרבתו של העבריין או הקורבן, וכמובן גיל הקורבן .החוק אף מגדיר כעבירה מעשים מגונים שנעשו בהסכמת הקורבן, אם הקורבן היה קטין, אם יש קירבה משפחתית בין העבריין לקורבן , אם הקורבן היה חולה נפש או לקוי בשכלו . אבדוק כל עבירה של מעשה המגונה יסודותיה והשתלשלות העבירה.

תוכן עניינים:
מבוא
מעשה מגונה ההגדרה
מעשה מגונה- ניתוח יסוד העבירה
השתלשלות העבירה מאז ועד היום
הקושי בהגדרת העבירה
הצעת החוק למניעת כפייה מינית
ההתיישנות במעשה המגונה בישראל וארה"ב
הניצול המיני בילדים
מעשה מגונה בקטין- האמנה
יסוד ההסכמה
סיכום
ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מקורה של עבירה זו במשפט הישראלי הוא בפקודת החוק הפלילי, 1936, שם נקראה Indecent Act. ושמה עבר השתלשלות של תיקוני חקיקה שאפרט עליהם בהמשך.
למושג מעשה מגונה מצויה הגדרה בסעיף 348(ו) "מעשה מגונה"- "מעשה לשם גירוי , סיפוק או ביזוי מיניים". הגדרה זו נוספה בתיקון תש"ן כשמקורה בהגדרת העבירה כפי שנקבעה בשעתו בתיקון התשמ"ח בסעיף 348 (א) דאז. דברי ההסבר שליוו בשעתו את קביעת העבירה בנוסח המקורי של חנ"ש אמרו בהקשר זה כי "החידוש בסעיף הוא בניסיון להגדיר את המעשה המגונה האסור, שאינו מוגדר כיום בחוק ולא פורש באופן ממצה ואחיד" בתיקון זה יצאו מכלל ההגדרה מעשי תקיפה כגון: נשיקות, שייתכן שיש בהם גוון מיני אך יש ספק בדעה הרווחת אם יש להעלותם לדרגה של עבירות המין. תחום זה של מעשים הוא על הגבול שבין תקיפה לעבירת המין ומוצע להשאירו בתחום התקיפות הרגילה.

תגים:

עבירה · הטרדה · מגונה · מגע · תקיפה מינית · כפייה · עבירות מין · חוק · פסיקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבירת המעשה המגונה", סמינריון אודות "עבירת המעשה המגונה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.