היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין דרבון העובדים למאמץ יתר ליכולת להתמודד עם מתח ולחץ בעבודה

עבודה מס' 069758

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר על עובדי הייטק.

1,916 מילים ,3 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

במחקר זה הוגדר המושג לחץ, מספר דברים עיקריים היכולים לגרום ללחץ והשפעת דרישת המעבידים למאמץ יתר על יכולת העובדים להתמודד עם מתח ולחץ בעבודה על פי מחקרים שנעשו בעבר. במחקר זה נבדק האם אכן ישנו קשר סטטיסטי בין דרבון יתר על ידי המעבידים בעבודה למתח ולחץ על העובד. נושא המאמר הוא חשוב, היות ועל ידו מתברר, האם נכון לדרבן את העובדים למאמץ יתר בכדי להגיע לתפוקה מקסימלית ולמניעה מבטלה, מבלי להגביר באופן משמעותי הרגשת מתח ולחץ בעובד, או שאין זה נכון, מאחר והתפוקה עלולה לקטון לטווח הארוך, מהסיבה שהעובדים עלולים להיכנס למתח ולחץ נפשי ולהפחית בתפוקה ואף להפסיק לעבוד לגמרי.
השערת המחקר היא, שקיימת תלות בין דרישת המעבידים למאמץ יתר ללחץ ומתח שנגרם לעובד בעקבות כך, וכמו שנראה ממסקנות חוקרים קודמים, שצוינו במאמר זה. תוצאות הבדיקות מראות שאין קשר סטטיסטי בין דרישות המעבידים להספק גדול יותר בעבודה לבין המתח והלחץ הנגרם מכך. מכיוון שכך, ניתן להסיק שאין לכאורה שום בעיה לדרוש מהעובד להגיע לתפוקה מקסימלית ולהימנע מבטלה, ודרישה זו אינה גורם מוכח להיווצרות של מתח ולחץ אצל העובד. יש במאמר זה אם כן מהפך בחשיבה, שלמרות שבמושכל הראשון היינו אומרים, שוודאי דרבון העובדים למאמץ יתר מגביר באופן ישיר מתח ולחץ אצל העובד, התגלה על ידי אמצעים אמפיריים, שאין קשר מוכח בין שני המשתנים. לכן לפי מסקנת מחקר חדשני זה, מומלץ למעסיקים לשקול ברצינות האם לדרבן את העובדים למאמץ יתר, כדי למקסם את התפוקה בעבודה.
הנושא הנבדק מתבסס על שלושה מאמרים שהגדירו וניתחו מאפייני לחץ והגורמים אליו. כל אחד מהמאמרים מציג באופן שונה מהי הגדרתו של המושג לחץ, וכיצד דרבון העובדים למאמץ יתר משפיע על המתח והלחץ שנגרם לעובד בעקבות כך.

המחקר נערך בחברת היי-טק (N.A.O). הארגון כולל 750 עובדים במחלקות שונות בארגון. במהלך המחקר נדגמו 75 עובדים בדגימה אקראית.
לעובדים חולקו שאלונים. 50 שאלונים חזרו מלאים, ואלו מהווים את בסיס הנתונים למחקר זה.
הנוהל היה זהה בכל המקרים, שבו ניתנו לעובדים שאלונים במייל והם נתבקשו להחזיר השאלונים במעטפה סגורה. בנוסף הייתה חלוקה אקראית של העובדים, כדי שההבדלים המקריים יקוזזו או לפחות לא יהיו שיטתיים.

הערת מערכת: העבודה נכתבה כחלק מקורס "שיטות מחקר".

קטע מהעבודה:

ניתן להגדיר "לחץ בעבודה" כתגובות פיזיות ורגשיות מזיקות המתרחשות כאשר דרישות העבודה אינן תואמות את היכולות, המשאבים או הצרכים של העובד (כהן, 2006).

תגים:

שיטות מחקר · לחץ · פירסון · מתאם · הזנק · הייטק · שחיקה · עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין דרבון העובדים למאמץ יתר ליכולת להתמודד עם מתח ולחץ בעבודה", סמינריון אודות "הקשר בין דרבון העובדים למאמץ יתר ליכולת להתמודד עם מתח ולחץ בעבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.