היישום אינו מחובר לאינטרנט

סכסוכיים אתניים - מקרה נגורנו קרבאך

עבודה מס' 069702

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: איך וכיצד ההסכם לנרמול היחסים בין טורקיה לארמניה בשנת 2009 משפיע על קונפליקט נגורנו-קרבאך?

2,885 מילים ,15 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

עבודה זו חוקרת את הסכסוך בין ארמניה ואזרביז'אן על חבל נגורנו קרבאך אשר נמצא תחת שליטה ארמנית משנת 1994, כמובלעת על אדמת אזרביז'אן.

שאלת המחקר היא: איך וכיצד ההסכם לנרמול היחסים בין טורקיה לארמניה בשנת 2009 משפיע על קונפליקט נגורנו-קרבאך?

בניסיון לענות על שאלה זו, אציג בחלק הראשון את הרקע ההיסטורי לקונפליקט, אעלה את שאלת הלגיטימיות של כל אחת מן המדינות על האזור ואתאר כיצד הוכרז כחלק מאדמת אזרביז'אן. בחלקה השני של העבודה אתמקד בניסיונות הכושלים לשלום שנעשו על ידי הצדדים ואמנה מספר סיבות אפשריות שמהוות חסם לפיתרון הקונפליקט; "עקשנות" של המעורבים לצד אינטרסים גאו פוליטיים של המתווכים, בדגש על טורקיה. בחלקה השלישי אפרט על עיקרי ההסכם לנרמול היחסים בין ארמניה לטורקיה והמניעים לחתימתו. חלקה הרביעי של העבודה יתמקד בכלכלת ארמניה אל מול אזרביז'אן ובשותפות הסחר של ארמניה, לאחר ההסכם עם טורקיה. חלקה החמישי של העבודה מפרט את תיאוריית השלום המסחרי ויישומה בקונפליקט הנוכחי. בחלקה השישי והאחרון, אעגן את השערותיי בעיתונות מקומית של ארמניה וטורקיה אשר לטעמי ממחישה כיצד הסחר עם טורקיה הביא להגברת עוצמתה והשפעתה כצד מתווך בסכסוך בעלת אינטרס כלכלי להביא לסיומו.

תוכן עניינים:
מבוא והקדמה
חלק א'- רקע
א. היסטוריה עדכנית
ב. הויכוח על הלגיטימיות ההיסטורית
ג. סיבות הקונפליקט

חלק ב'- תהליך השלום
ניסיונות ומכשולים

חלק ג'- המהלך ההיסטורי; נרמול היחסים בין ארמניה וטורקיה
המניעים להסכם
המצב האבסודרי

חלק ד'- כלכלת ארמניה לאחר ההסכם
א. שותפות סחר הדוקה עם טורקיה
ב. עוצמתה הכלכלית אל מול אזרביז'אן

חלק ה'- תיאורית השלום המסחרי
עיקרי התיאוריה
יישום התיאוריה במקרה נגורנו קרבאך

חלק ו'- אחרית דבר
ניצנים של אופטימיות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כיום נגורנו קרבאך והאזור סביבה נותר תחת שלטון צבאי ארמני על אדמה אזרית. כמעט שביעית מהאזרים הם למעשה תחת שלטון ארמני. כמעט 700,000 פליטים אזרים או קצת פחות מעשרה אחוזים מאוכלוסיית אזרביז'אן נשארו נטולי מקום בחבל בנוסף ל235,000 פליטים ארמנים. 25,000 קורבנות איבדו את חייהם משני הצדדים בעקבות המאבק(4).

תגים:

סכסוך אתני · סכסוכים · אזרביז'אן · ארמניה · טורקיה · קונפליקט · השלום המסחרי · הקווקז · שלום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סכסוכיים אתניים - מקרה נגורנו קרבאך", סמינריון אודות "סכסוכיים אתניים - מקרה נגורנו קרבאך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.