היישום אינו מחובר לאינטרנט

טכנולוגיות הגנה וטרור פלסטיני

עבודה מס' 069683

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השלכות של שימוש בטכנולוגיות הגנה מתקדמות על פעילות הטרור בישראל.

13,074 מילים ,48 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מטרת המחקר:
עבודה זו שמה לה למטרה לבחון את יעילותם של טכנולוגיות במאבק נגד הטרור הפלסטיני. במילים אחרות, כיצד השפיע מיגון טכנולוגי של גבולות על איום הטרור הפלסטיני שמולו ניצבת ישראל בעשור האחרון.

שאלות המחקר:
במחקר זה אנסה לענות על מספר שאלות. ראשית, מהן ההשפעות העיקריות של שימוש בטכנולוגיות מתקמות למיגון הגבולות על איום הטרור הפלסטיני שמולו ניצבת ישראל בעשור האחרון. שנית, אילו גורמים עמדו בבסיס ההחלטה על אימוץ פתרונות טכנולוגיים להתמודדות עם איום הטרור הפלסטיני. לבסוף, מהי יעילותם של טכנולוגיות עילית במאבק נגד הטרור בישראל.

מערך המחקר:
תחילה אבחן את חשיבותן של גבולות להגנה מפני טרור. לאחר מכן אדון באיומי הטרור הנשקפים לישראל מצד גורמי טרור פלסטיניים. אציג את הטכנולוגיות החדשות להגנה על הגבולות, כולל גדרות "חכמות" ומערכות הגנה מפני איום נשק תלול מסלול. בפרק הסיכום אנסה להעריך את השפעתם של טכנולוגיות עילית על פעילות הטרור בעשור האחרון, תוך שימת דגש על אתגרים משתנים, ואצביע על בעיית התוקף החיצוני של המחקר בשל התנאים המיוחדים של הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

תוכן עניינים:
מבוא
דיון
פרק א': חשיבות הגבולות להגנה על ביטחון ישראל
א. זיקה לטריטוריה ותיחום גבולות בישראל
ב. מרחבי ביטחון וגבולות ישראל
פרק ב': תופעת הטרור הפלסטיני
א. פיגועי התאבדות
ב. פגיעה בתנועה בצירים וביישובים שמעבר לקו הירוק
ג. הברחת אמל"ח
ד. איום הטילים
פרק ג': טכנולוגיות עילית
א. יחסי הגומלין בין טכנולוגיה לביטחון בישראל
ב. מאבק בטרור באמצעות טכנולויות עילית
ג. סוגים של פעילות למניעת טרור: התקפית והגנתית
ד. שימוש בטכנולוגיות למיגון הגבולות מפני איום הטרור הפלסטיני
1) תוכנית מרחב התפר - גדר ההפרדה
2) ציר "הוברס"
3) פרויקט "שעון החול" - בניית גדר ביטחונית באזור אילת
4) מעברים
5) צירי תנועה ויישובים באיו"ש ובעוטף עזה
6) הגנה ימית
7) מערכות הגנה נגד טילים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למחלוקות על תיחום הגבולות והגדרתם בישראל יש היסטוריה ארוכה. הדרך המרכזית לניכוס הטריטוריה בתקופת היישוב הציוני הייתה דרך התיישבות והקמתם של יישובים חקלאיים באזורים שונים בארץ. למרות שזכו ליוקרה פחותה, נחשבו גם צורות התיישבות עירונית כדרך של שיבה אל הארץ. התיישבות חקלאית נתפסה כאמצעי להשיג מטרה כפולה - גם מימוש של הזיקה לטריטוריה וגם הגשמה של ציווי פרודוקטיביזציה שהורישה תנועת ההשכלה לאידאולוגיה הציונית. כך, תפישת העולה האידאלי בתקופה ההיא הייתה קשורה להפיכתם של העולים לפועלים שכירים, רצוי חקלאיים, שכן עצם עבודת כפיים היא המכוננת את הזיקה של הפרט והקולקטיב אל הטריטוריה(יער ושביט 2001, עמ' 153).

תגים:

טכנולוגיות הגנה · טרור · גבולות · אסטרטגיה · הייטק · ביטחון · פיגועים · התאבדות · גדר ההפרדה · טילים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טכנולוגיות הגנה וטרור פלסטיני", סמינריון אודות "טכנולוגיות הגנה וטרור פלסטיני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.