היישום אינו מחובר לאינטרנט

העולים מברית המועצות

עבודה מס' 069556

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מספר היבטים של העליה מברה"מ.

4,039 מילים ,18 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בעבודתי זו, ביקשתי לחקור את קשיי האנשים אשר מעתיקים את מקום מגוריהם, מנהגיהם, דרך חייהם למקום חדש, מנוכר לפעמים ולא תמיד מקבל בידיים פתוחות את הבאים בפתחו.
בנוסף סקרתי את העליות המרכזיות אשר תרמו לגדילת האוכלוסייה הכללית בארץ ישראל.
פרק 1.1 מתאר ומסביר את תפיסתה של מדינת ישראל כלפי מושג ההגירה ומסביר מדוע נחשבת ישראל כמדינת הגירה חשובה. בנוסף מצוינים חלק מן הקשיים איתם נאלצים להתמודד המהגרים החדשים בהגיעם לארץ ישראל. כמו כן מוצגת תפיסה לגבי שלבי ההסתגלות אותם עובר המהגר החדש.
בפרק 1.2 מוצגות מגמות העלייה בשנות ה-70 וה-90, ותרומתה לאוכלוסיה הכללית בארץ ישראל. בנוסף יש התייחסות לגבי תפיסתה של מדינת ישראל לגבי כל עלייה ועלייה והטיפול בה.
בפרק 1.3 ציינתי את ההבדלים מבחינת סיבות ההגירה, השכלת המהגרים ומעמדם הכלכלי, בין שני העליות המרכזיות עלייה של שנות ה-70 ועלייה של שנות ה-90.
פרק 1.4 מתאר ומסביר את קשיי ההסתגלות וההיטמעות של העולים החדשים.
קשיים אלו הם שהובילו להתבדלות העולים הבא לידי ביטוי ביצירת שירותים לקהילה אשר נותנים שירות בשפת העולים.
פרק 2 עוסק במפגש בין שתי התרבויות השונות וכתוצאה מכך, נוצרים פערים אשר גדלים בגלל ערכים שונים, מנהגים שונים וכללי התנהגות שונים.
ציינתי את מערכת החינוך אשר תרמה לפערים בקרב בני הנוער בכך שהעמידה את העולים בפני גישה פחות סמכותית ממה שהיו רגילים בארץ מוצאם וכתוצאה מכך חופשיות זו נהפכה לאנרכיה.
הגישה הלא ידידותית, כפי שמצוינת בפרק 2.2 דוחקת את רצון העולים ללמוד את השפה העברית ולהיטמע וכתוצאה מכך מתקשים העולים להשתלב בחוג העבודה ובחברה הישראלית.
לסיכום ניתן לומר שתהליך הקליטה של יהדות רוסיה עדיין מצויה בעשור הראשון שלה, וימים עוד יגידו מה תהיה מקומה של ההגירה הרוסית בישראל ומה תהיה תרומתה לחברה הישראלית.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1.1 הגירה
פרק 1.2 מגמות בעליה מרוסיה לישראל
פרק 1.3 מאפייני העולים
פרק 1.4 קליטת העולים מרוסיה- היטמעות לעומת התבדלות
פרק 2.1 קשיי קליטה של ילדים ובני נוער
פרק 2.2 תחושות של דחייה מצד החברה הישראלית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מאז הקמת המדינה ואף לפני כן, הייתה העלייה המקור העיקרי לגידול האוכלוסייה הישראלית, ולפיכך ניתן לאפיין את אוכלוסיית ישראל כאוכלוסיית מהגרים (אלמוג & יבדוסין, 2004).
ישראל נחשבת לאחת הארצות קולטות הגירה החשובות בעולם, שכן כניסת יהודים עולים היא חופשית. לפי חוק השבות משנת 1950 לכל יהודי הזכות לעלות לישראל ולקבל בה אזרחות ישראלית.
ישראל, בשונה מארצות מהגרים רבות, מאופיינת באידיאולוגיה פוליטית התומכת בהגירה אליה. לאידיאולוגיה זו, היונקת מערכי הציונות, נודעת השפעה בעיצוב עמדות כלפי העלייה והעולים. ואכן, המושג עלייה נתפס ומוגדר על פי רוב כבעל קונוטציות חיוביות.

תגים:

הגירה · מהגרים · חבר העמים · רוסים · רוסיה · קליטה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העולים מברית המועצות", סמינריון אודות "העולים מברית המועצות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.