היישום אינו מחובר לאינטרנט

אנשי הדת באיראן בדילמה מול הטכנולוגיה

עבודה מס' 069510

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העלמאא' באיראן בדילמה מול הטכנולוגיות בתקשורת וברפואה - החל מהמהפכה האסלאמית ב-1979.

6,406 מילים ,29 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מטרת העבודה לבחון את המתח שנוצר ביחסם של העלמאא' למדע ולטכנולוגיה, בין הרצון לאמץ קידמה לבין הרצון לשמור על טוהר האסלאם ועל מרכזיותו באיראן. על מנת לעשות זאת, החלטתי להתמקד בשני תחומים המהווים דוגמא להתפתחויות טכנולוגיות- מדעיות בהן ניתן לראות יחס מייצג מצד העלמאא': הנושא הראשון הוא "תקשורת", והנושא השני הוא "טכנולוגיות רפואיות". בכתיבת העבודה היה עלי לבחון מקורות אתרי- אינטרנט איראנים רבים, במיוחד בפרק על התקשורת, אשר חלקן הגדול מופיע במגוון שפות. אינני יודע פרסית ולכן הסתפקתי בגרסאות שבאנגלית. ידוע לי כי קיימים הבדלים בין הגרסאות בשפות השונות, ואלה לעיתים הבדלים הנובעים מרצון השלטון לשדר מסרים מסוימים כלפי חוץ. עם זאת, לא היה באפשרותי להתגבר על מכשול השפה הזה, ועשיתי את מה שביכולתי כדי לצמצם את הבעיה הזו תוך כדי שימוש במקורות רבים ומגוונים וכמה שפחות תלויים בשלטון האיראני.

תוכן העניינים:
מבוא:
פרק ראשון: התקשורת והעלמאא'
I. התקשורת בשירות המהפכה האסלאמית
II. התקשורת לאחר המהפכה- המאבק על הטלוויזיה והרדיו
III. פריצת דרכה של רשת האינטרנט
פרק שני: הטכנולוגיות הרפואיות והעלמאא'
I. הפריות מלאכותיות
II. תרומות והשתלות איברים
III. ניתוחים לשינוי מין

מסקנות
מקורות

קטע מהעבודה:

מהפכת 1979 הייתה שונה מאד ממאבקים אחרים שידעה ההיסטוריה. ראשית, בניגוד למאבקים שנוהלו בסין, בוייטנאם ובאנגולה שהתבססו על המעמד הנמוך ועל הכפר, המהפכה באיראן הונהגה על ידי תנועה פופוליסטית, שאיחדה סביבה מגוון מעמדות כמו הבזאר והעלמאא', וכן קבוצות אורבאניות מודרניות ביניהן מעמד השכירים, האינטלקטואלים, הסטודנטים והפועלים. מובילי המהפכה, שלא בוצעה במלחמה או תחת איום חיצוני כלשהו, היו צריכים לאחד את מגוון המעמדות הנ"ל, וניסו להשתמש לשם כך באמצעי התקשורת(4).

תגים:

איראן · טכנולוגיות · טכנולוגיה · רפואה · תקשורת · הריון · תרומות איברים · איברים · אינטרנט · טלוויזיה · רדיו · המהפכה האסלאמית · רפואה · דת ומדינה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אנשי הדת באיראן בדילמה מול הטכנולוגיה", סמינריון אודות "אנשי הדת באיראן בדילמה מול הטכנולוגיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.