היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות המזרחי בפרסומות

עבודה מס' 069471

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר התקבלות בקרב בנות נוער, והדרך בה הן מפרשות את דמות "המזרחי" בשתי פרסומות.

5,911 מילים ,19 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודת מחקר זו אבקש להתרכז בפלח האוכלוסייה של בני הנוער ולבחון כיצד הם מפרשים את "המזרחיות" ואת דמות המזרחי בפרסומות טלוויזיוניות, כאשר אוכלוסיית המחקר שלי הטרוגנית מבחינת מוצאה אך לא מבחינת מגדרה - אבקש לחקור רק נערות. שיטת המחקר אשר אעשה בה שימוש הינה ניהול ראיונות עומק חצי מובנים אשר אערוך בקרב 15 נערות ממוצא עדתי שונה לגבי שתי פרסומות ישראליות. בפרקי הניתוח והמסקנות אשלב את הממצאים עם סקירת הספרות ומקורות המחקר השונים אשר מוצגים במהלך העבודה.

שאלת מחקר: כיצד נערות מרקעים עדתיים שונים מפרשות ייצוג/ דימוי מזרחיות בפרסומות ישראליות?
השערת מחקר: השערת המחקר הינה כי למרות קיום "מדיניות כור ההיתוך" אשר מונהגת בארץ עוד מימי שלטון בן גוריון, עדיין נערות מרקעים עדתיים שונים לא מצליחות לערוך את הניתוק בין מוצאם לבין "הדמות החדשה והישראלית שהן עכשיו". השערתי באופן יותר ספציפי היא כי נערות אלו הנבחנות בשדה המחקר הנבחר יחושו סוג של כפייה על ידי הייצוגים המופיעים בפרסומות הישראליות ולחץ להשתלב בחברה הישראלית על ידי חיקוי. ה"מזרחיות", לדעתי, תוצג בפניהן על הצד השלילי ותאופיין בתכונות כגון: צעקנות, וולגריות ויחד עם זאת גם "ישראליות".

שיטת המחקר: שיטת המחקר המתאימה ביותר במקרה זה היא ניתוח תוכן.

אוכלוסיית המחקר: במחקר זה יש בכוונתי לבצע סדרה של ראיונות עומק חצי מובנים עם כ-15 נערות בגילאי 13-18 כאשר כל אחת מהם ממוצא עדתי שונה (אתיופית, רוסיה, אוקראינית, תימנייה, מרוקאית).
הפרסומות אש בהן יצפו הנחקרות: פרסומת לרשת הכבלים "הוט" ופרסומת לחברת "ביטוח ישיר".

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות:
- יחסי חברה- תקשורת: ייצוג וסטריאוטיפים
- סטריאוטיפים
- חברת הגירה
- דמות המזרחי באמצעי התקשורת הישראליים
מתודולוגיה
ממצאים
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

החברה המשתנה שלנו מסתגלת לעידן טכנולוגי ולהתפתחותה של תקשורת ההמונים והשפעתה המשמעותית על חיי הפרט. עם חלוף השנים הולך וגדל נתח הזמן שתופסים אמצעי התקשורת בחיי הפרט והוא אף נחשף להם בשלב מוקדם יותר ויותר בחייו. אמצעי תקשורת המונים ממלאים תפקיד מרכזי בהתפתחות התרבות ובתהליכי חיברות ו"תירבות" של היחיד (גורן, 1993)

תגים:

נערות · טלויזיה · פרסומות · עדות · שסע עדתי · מזרחי · דמות המזרחי · ייצוג · דימויים · דימוי · סטריאוטיפים · ערוץ 2 · השפעה · הבניית מציאות · חיברות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות המזרחי בפרסומות", סמינריון אודות "דמות המזרחי בפרסומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.