היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוצר מול שירות - כמקור ליצירת יתרון תחרותי

עבודה מס' 069464

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם איכות מוצר ו\או איכות שירות יכולים להוות מקור ליצירת יתרון כזה?

8,719 מילים ,25 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

כל חברה חדשה הנכנסת לשוק, או כל חברה וותיקה אשר משיקה מוצר חדש, ואפילו חברות ותיקות אשר רוצות לקדם מוצרים וותיקים אשר קמו להם מתחרים בענף, צריכות להתמודד עם שאלת היתרון האסטרטגי של המוצר המשווק.
יתרון כזה יכול להיות בתחומים רבים ומגוונים, החל מאיכות מוצר ואיכות שירות ועד מחיר ומיתוג של המותג והפירמה עצמה. יתרון אסטרטגי יכול להיות נעוץ בהבנת צרכים ורצונות של לקוחות ובטכנולוגיות חדשות ושיטות ייצור חדשות, דרכי הפצה ושיטות שיווק חדשות, כגון האינטרנט (פרי, 1991; Ehmke, 2008; Namchul, 2001). עבודה זו התמקדה במוצר ושירות כמקור ליצירת יתרון תחרותי ומטרתה לענות על השאלה: האם איכות מוצר ו\או איכות שירות יכולים להוות מקור ליצירת יתרון כזה?
פרי (1991) מחלק את ההתייחסות של הלקוח למוצר והתועלות שלו לארבעה מעגלים המתייחסים לתכונות המוצר: מעגל הליבה, הנמצא בתוך המעטפת, המשותף למעגל חבירה, כאשר כל השלושה חוברים עם מעגל המחיר.
"הליבה", אצל פרי (1991), כוללת את כל הביצועים והתועלות בגללם הצרכן החליט לקנות את המוצר; "המעטפת" כוללת את כל השירותים והמוצרים הנלווים אל המוצר; ב"חבירה" הכוונה היא להתקשרות של המוצר אל שירותים אחרים הניתנים על ידי גופים אחרים ומוסיפים ערך ותועלת ללקוח; "המחיר" הוא הויתור הכלכלי שהלקוח עושה על מנת שהמוצר יהיה בבעלותו. כך- ליבה ומחיר הם גורמים חיוביים המניעים לקניה או חסמים שליליים המונעים קניה, והמעטפת והחבירה הם גורמים חיוביים מדרבנים לקניה או בולמים שליליים המונעים קניה. לאחר הקניה הצרכן יכול להיות מסופק או מאוכזב מהמוצר שקנה.

כאמור, כל אחד מארבעת הגורמים הללו יכולים להוות מקור ליצירת יתרון תחרותי. בעבודה זו אתמקד בליבה ובמעטפת והחבירה אשר נותנים את אפקט השירות. בעבודה ארצה לבחון האם איכות מוצר ואיכות שירות יכולים להיות מקור ליצירת יתרון תחרותי, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בתיאוריה ועוד יותר במחקרים אשר בחנו את הדבר, בתחומים שונים, בהם מעורבים מוצרים ושירותים, כגון- ענף הסלולר, הרכב, מסעדנות, וגם משרדים, תיירות, תעופה, ועוד.
פרקי העבודה יסקרו כל אחד מהפרמטרים האלו והקשרים האפשריים ביניהם: ראשית אסביר מה היא כלכלת מיקרו ומה היא כלכלת מקרו, ומה הקשר ביניהם ומה הרלוונטיות שלהם לעבודה הנוכחית. לאחר מכן אבחן את המשתנה התלוי בעבודה- יתרון אסטרטגי, כמו גם את המשתנים הבלתי תלויים- איכות מוצר ואיכות שירות. בשלב הבא אסקור תיאוריות ומחקרים אשר בחנו את הקשר בין משתנים אלו: הקשר בין איכות מוצר ויתרון תחרותי, בין איכות שירות ויתרון תחרותי, בין איכות שירות ואיכות מוצר, וכמובן= בין איכות מוצר ואיכות שירות ליתרון תחרותי.

תוכן עניינים:
מבוא
תרשים זרימה
סקירת ספרות
1. מקרו כלכלה
2. מיקרו כלכלה
3. יתרון אסטרטגי
4. איכות מוצר
5. איכות שירות
6. הקשר בין איכות מוצר ואיכות שירות
7. הקשר בין איכות שירות ויתרון אסטרטגי
8. הקשר בין איכות שירות ויתרון אסטרטגי
9. הקשר בין איכות מוצר ואיכות שירות ליתרון אסטרטגי
טבלת המחקר
דיון ומסקנות
השלכות המחקר
מגבלות המחקר
המלצות למחקר עתידי
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

יחד עם זאת ולמרות האבחנה שתעשה בפרק זה והבא אחריו, כיום חוקרים רבים מתייחסים להשפעה ההדדית של המיקרו והמקרו, ורבים נאלצים להשתמש בגישות מתחום המיקרו במקביל לגישות מתחום המקרו, על מנת לנתח כיאות תהליכים כלכליים. כך לווין (Leeuween, 2010) כותב במאמרו:

תגים:

יתרון אסטרטגי · איכות שירות · צריכה · התנהגות צרכנים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוצר מול שירות - כמקור ליצירת יתרון תחרותי", סמינריון אודות "מוצר מול שירות - כמקור ליצירת יתרון תחרותי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.