היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוואה בין דרכו של קונפוציוס לבין משנתו של הלל הזקן

עבודה מס' 069454

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה באמצעות "ספר המאמרות" ו"פרקי אבות".

7,246 מילים ,7 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודה זו ארצה לבחון כיצד "המאמרות" הם בבחינת "פרקי אבות סיניים". לשם כך אערוך השוואה בין דרכו של קונפוציוס, כפי שהיא באה לידי ביטוי בספרו "ספר המאמרות", ובין משנתו של הלל הזקן כפי שהיא באה לידי ביטוי ב"פרקי אבות". הראשון ספר ארוך ומפורט, המורכב משיחות בין המורה לתלמידו, אשר בהם הוא מסביר לו על טבע האדם, היקום והחברה. השני הוא קובץ מאמרות של חכמי ישראל, וביניהם מספר אמרות של הלל הזקן. מפאת אורכו של "ספר המאמרות" אתחיל דווקא בסקירה של עיקרי משנתו של הלל הזקן, ואבחן כיצד, והאם בכלל, ערכים אלו באים לידי ביטוי ב"ספר המאמרות"?
במהלך העבודה ארצה לא רק לענות על השאלה- מהי דרכו של קונפוציוס ומהי משנתו של הלל הזקן? אלא, ובעיקר ארצה לבחון האם שני הוגים גדולים אלו, אשר חיו במקום ובזמן אחר, וכנראה מעולם לא שמעו האחד על השני, האם פיתחו תורה דומה? כיצד תורתם דומה? במה היא שונה? מדוע הפכו שניהם לדמויות מפתח, כהוגים וכחכמי דורם? מה בתורתם ייחד אותם מסביבתם? איזה שינוי בחשיבה או בתפיסת עולם הביאו עימם השניים?

הפרק הראשון בעבודה יעסוק בשתי הדמויות עצמם, בהקשר ההיסטורי של עבודתם הציבורית. פרק זה מהווה מעין פתיח לעבודה ובו אערוך היכרות עם קונפוציוס והלל הזקן;
הפרק השני של העבודה יבחן את יחסם של שני החכמים לסוגייה מהי הדרך הטובה שיבחר לו האדם? מהם ההנהגות שעל האדם לאמץ לעצמו? מהם התכונות הרצויות? מהו ה"טוב והישר"? היכן תורתם של השנים מתחברת בנושא זה והיכן הם שונים?;
הפרק השלישי יבדוק מהי עמדתם של השניים ביחס הרצוי של האדם לסביבתו. האם הם מתייחסים לעניין זה? מהי החשיבות שהם נותנים לכך במשנתם? ומהו אותו יחס שצריך האדם לתת לחברו, לשכנו, לסביבתו?
לבסוף יערך דיון אינטגרטיבי אשר יחבר בין עיקרי הדברים אשר הובאו בעבודה, וסיכומם.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: קונפוציוס והלל הזקן- סקירה כללית
פרק שני: אדם מול עצמו- מהי הדרך הטובה שיבחר לו האדם?
פרק שלישי: אדם לחברו- כיצד על האדם להתנהג עם סביבתו?
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קונפוציוס ב"מאמרות" מתייחס אף הוא למהות הידיעה עבור האדם, ומתייחס אף הוא לאותו ערך של צניעות בדבר ידיעת האמת וחשיבות ההכרה במוגבלות של האדם בידיעת האמת האובייקטיבית:
"אמר החכם: יו, בוא ואמר לך ידיעה מהי. דע אלו דברים אתה יודע ויהיו בעיניך כידיעה, ודע אילו דברים אינך יודע ויהיו בעיניך כאי ידיעה- לכך יקרה ידיעה" (מאמרות, 2:17).

תגים:

דאו · סין · מזרח אסיה · אדם · סביבה · הדרך הטובה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוואה בין דרכו של קונפוציוס לבין משנתו של הלל הזקן", סמינריון אודות "השוואה בין דרכו של קונפוציוס לבין משנתו של הלל הזקן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.