היישום אינו מחובר לאינטרנט

תכניות מציאות - היבטים מוסריים

עבודה מס' 069346

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם השתתפות בתוכניות מציאות עומד באמות המוסר לפי קאנט?

10,674 מילים ,16 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

תכניות המציאות כיום אינן רק ז'אנר טלוויזיוני בו מתועדות התרחשויות של אנשים אמתיים- הן תופעה חברתית גלובלית רחבה אשר מכסה את מסכי הטלוויזיה בכל ערב במיליוני בתים בעולם, ומספקת נושאים לשיחות הסלון בעשור האחרון. לשאלה "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?" עונים ילדים כיום "כוכב ריאליטי", ובטבלאות אחוזי הצפייה השבועיות, תופסות תכניות אלה את המקומות הראשונים באופן קבוע.

עבודה זו תעסוק בהיבטים המוסריים בתכניות המציאות. לנושא זה היבטים רבים, מתוכם אתמקד בבעיות המוסריות כלפי המשתתפים בתכנית מציאות בראי תאוריית המוסר של קאנט.
1.1 שאלת המחקר
נושא המחקר: תכניות מציאות - היבטים מוסריים
שאלת המחקר: האם השתתפות בתוכניות מציאות עומד באמות המוסר לפי קאנט?
שיטת המחקר: סקירת ספרות מחקרית ועריכת ראיונות עומק עם בעלי העניין לניתוח: 1. מפיקי תכנית מציאות. 2. משתתפי תכניות מציאות לשעבר.

בעבודה זו אבחן את הבעיות המוסריות העולות מתוך תכניות אלו, בעקבות הביקורות הרבות שהן מעוררות, ובעקבות תגובות הצופים אליהן. ארצה לבחון שתי נקודות מבט שונות ולנסות לקבוע באמצעות תיאוריית המוסר של קאנט האם השתתפות בתוכנית מוסרית. נקודות המבט שאבחן הם של המשתתפים בתוכניות אלו הבוחרים להפקיד את חייהם לתקופה זו בידי התכנית, ומהן הבעיות האתיות בתהליך שמעבירים אותם. בנוסף אבקש לבדוק עם העומדים בראש התכנית, כיצד פועל מנגנון ההחלטות כלפי המתמודדים מבחינת הליהוק, המשימות שבדרך והמרוץ לרייטינג הנכסף. באמצעות שיטת המחקר אציג את המסקנה אליה הגעתי כי ההשתתפות בתוכניות המציאות, הן מצד ההפקה והן מצד המתמודדים, אינה מוסריות לפי תיאוריית המוסר של קאנט.

ראשי פרקים:
מבוא
1.1 שאלת המחקר
1.2 מבנה העבודה
2. סקירה ספרותית
2.1 מהי תכנית ראליטי? הגדרות ונתונים
2.2 סקירה היסטורית והתפתחות הז'אנר
2.3 בעיות מוסריות כלליות
2.3.1 יצירת סטריאוטיפים ואפליה מעמדית
2.3.2 השפלה בתכניות מציאות
2.4 הביקורת על הז'אנר
3. תורת המוסר לפי קאנט
3.1 נוסחת החוק האוניברסלי
3.2 נוסחת חוק הטבע
3.3 נוסחת האנושות כתכלית לעצמה
3.4 נוסחת האוטונומיה
3.5 נוסחת ממלכת התכליות
4. בחינת שאלת המחקר באמצעות ראיונות
4.1 ראיונות עם אנשי הפקה
4.1.1 ראיון הפקה 1
4.1.2 ראיון הפקה 2
4.2 ראיונות עם משתתפים
4.2.1 ראיון משתתפים 1
4.2.2 ראיון משתתפים 2
5. ניתוח הראיונות לפי חמש הציוויים של קאנט
5.1 נוסחת החוק האוניברסלי + נוסחת חוק הטבע
5.2 נוסחת האנושות כתכלית לעצמה + נוסחת ממלכת התכליות
5.3 נוסחת האוטונומיה
6. דיון ומסקנות
6.1 מסקנה סופית
7. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

תכניות המציאות הן אחת מהתופעות הטלוויזיוניות הבולטות בעשור האחרון. הן נפוצו מתחילת שנות ה- 2000 במרבית מדינות העולם המערבי, ולאחר מכן הופיעו גם בחברות שמרניות באסיה, במזרח התיכון, באפריקה ועוד. כיום, כמעט בכל מדינות העולם מוקרנות תכניות מציאות מקומיות או מיובאות. (וימן, כהן, בר-סיני). ז'אנר זה, בבסיסו, הוא צילום של פעילות המתרחשת מעצמה, ללא תסריט המגדיר אותה מראש, ומבוצעת על ידי אנשים מן השורה, שלפני חשיפתם בתוכנית המציאות היו אנונימיים. תכניות המציאות משלבות בדרך כלל מספר פלטפורמות לשידור התכנית. למשל, שידור גרסה ערוכה בערוץ ארצי לצד שידור רציף בערוץ לווין תמורת תשלום או באינטרנט (אלפנט- לפלר).

תגים:

תוכניות ריאליטי · ראליטי · קאנט · מוסר ועסקים · מציאות · תכניות מציאות · טלויזיה · טלביזיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תכניות מציאות - היבטים מוסריים", סמינריון אודות "תכניות מציאות - היבטים מוסריים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.