היישום אינו מחובר לאינטרנט

הטרגדיה כמאפיינת את המציאות הבלתי מוגבלת מול המדע המייצג הישגים חלקיים וזמניים

עבודה מס' 023015

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון במדע ובטרגדיה כמאפייני המציאות-מי עושה את זה יותר טוב?

2,680 מילים ,10 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

אחד היסודות הראשונים בהופעה בימתית היתה הטרגדיה. הטרגדיה נוצרה ממספר מרכיבים, כאשר ראשיתה מתוכן העלילה שנשאב בדרך כלל מהמיתוס או מההיסטוריה, הדיאלוג, ההצגה המוזיקלית, המחול ובעיקר העלילה הדרמטית. (שפיגל, תשנ"ב: 25) העלילה הדרמטית מתייחסת בדרך כלל לאנשים רמי מעלה ורמי יחש, כפי שניתן לראות ביסורי איוב שהיה אדם אמיד מאוד, משועי הארץ, ב"היפוליטוס" (אוריפידס, 1992), שהינו בן המלך המוצא את מותו על לא חטא בכפו, "אלקסטיס" (אוריפידס, 1989) המלכה, המקריבה את עצמה למען בעלה האנוכי ו"המלך ליר" (שיקספיר, 1971) שסיבלו התארך עד למותו.

תוכן:
טרגדיה וערכי מוסר
מדע, פילוסופיה ומציאות
המציאות כפטאליזם
המדע וההכרה המדעית
הטרגדיה והמציאות
הטרגדיה והמדע
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סיגד (1990: 9) מציין, כי בתפיסת היסוד של שפינוזה וניטשה, ניתן למצוא התנגדות להתייחסות מטאפורית לאמת ולמציאות, מאחר וכל מטאפורה אינה אלא רדוקציה של המציאות. אותו צמצום בא לידי ביטוי גם בפילוסופיה וגם במדע, הרואים ומתייחסים למציאות על פי שיפוט מצמצם ושיפוט זה מסלף את המציאות בהכרח. הדבר נכון בעיקר כאשר הפילוסופים או המדענים מתיימרים לומר את האמת על המציאות. התפיסה האנטי-מטאפורית של המציאות על פי סיגד (שם: שם), הינה אי-ידיעה.

תגים:

פטאליזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הטרגדיה כמאפיינת את המציאות הבלתי מוגבלת מול המדע המייצג הישגים חלקיים וזמניים", סמינריון אודות "הטרגדיה כמאפיינת את המציאות הבלתי מוגבלת מול המדע המייצג הישגים חלקיים וזמניים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.