היישום אינו מחובר לאינטרנט

יהדות מרוקו ויחסה לציונות

עבודה מס' 069336

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור הקהילה היהודית במרוקו הקולוניאלית ויחסה לציונות ולעלייה לארץ ישראל.

7,445 מילים ,19 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

חיבור זה יעסוק בתיאור הקהילה היהודית במרוקו הקולוניאלית ויחסה לציונות ולעלייה לארץ ישראל. בכדי לתאר את הקהילה היהודית בשנים ובאזורים המדוברים נעשה שימוש בספרות המחקרית הרבה הקיימת בעברית ובאנגלית העוסקת בתיאור החיים היהודים בצפון אפריקה בכלל ובקהילת מרוקו בפרט. לשם הבנת יחסה של קהילת מרוקו לציונות שהלכה ותפסה מקום ניכר בין בני הקהילה ועלייה לארץ ישראל, שהחלה להתעורר בשנים בהם עוסק חיבור זה, נעשה שימוש בספרות מחקרית בתחום הציונות והעלייה יחד עם ספרות העוסקת בקהילת מרוקו ובמאפיינים המיוחדים שלה.

בפרק הראשון יסקור החיבור את הרקע ההיסטורי ואת שורשיה של הקהילה המרוקאית, שהיא אחת הותיקות מבין קהילות ישראל. בפרק השני יעסוק החיבור בתיאור מוסדות הקהילה, דרך התנהלותם ואופיים המיוחד. בפרק השלישי יוצגו חיי הקהילה היהודית במרוקו, יחס השלטונות והתגבשות סדרים מיוחדים. בפרק הרביעי יציג חיבור זה את מעמדם של היהודים במרוקו, היחס של השלטונות יחד עם אופי הקשרים עם שכניהם המוסלמים. בפרק החמישי יסקור החיבור את השפעתו הרבה של ארגון כל ישראל חברים על הקהילה היהודית, ביחסו לציונות ולעלייה. הפרק האחרון יעסוק בעלייתם בפועל של יהודי מרוקו לארץ ישראל.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע היסטורי
מוסדות הקהילה
חיי הקהילה
מעמדם של היהודים
ארגון כל ישראל חברים
עליית יהודי מרוקו
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הקהילה היהודית במרוקו הייתה כאמור קהילה ותיקה ומבוססת מאוד, ששורשיה מגיעים עד לפני כשלשת אלפים שנה. יחד עם זאת התיעוד ההיסטורי אודות הקהילה איננו נרחב ואינו כולל את מרבית שנות קיומה. קיימים לכך הסברים שונים. בין היתר, תנאי המחיה הקשים בהם חיו אנשי הקהילה, לא הותירו בידם די אמצעים להשקיע בתיעוד היסטורי. סיבה נוספת היא הרדיפות, ההרג והביזה שסבלו יהודי הקהילה, מצב שלא הותיר מקום ופנאי לתיעוד היסטורי ואף השמדת ספרים שהכחידו את מה שכן נעשה(1).

תגים:

צפון אפריקה · חובבי ציון · גולה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יהדות מרוקו ויחסה לציונות", סמינריון אודות "יהדות מרוקו ויחסה לציונות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.