היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעות זהות דיסוציאטיביות

עבודה מס' 069330

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע תיאורטי להפרעות השונות, ומקרה בוחן אשר מתאר ומפרט את ההפרעה ותיאוריות טיפוליות מפי מטפלים ידועים.

2,576 מילים ,11 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בהפרעות זהות דיסוציאטיביות. הפרעה זו מלווה את עולם הפסיכולוגיה מהמאה ה-18 ומתפתחת עד היום. בפרק הראשון נתאר את ההפרעה עצמה תוך מתן קריטריונים לאבחון ההפרעה. בפרק זה יופיע מקרה בוחן הקשור להפרעה הלקוח מסרטו של אמנון לוי, המספר על יובל בת ה-23 הסובלת מהפרעת זהות דיסוציאטיבית כתוצאה מטראומה בילדות. כיום ליובל יש כ-30 אישיות שונות. נתאר כיצד ההפרעה משפיעה על הסובלים ממנה, את השכיחות להפרעה והסיכויים להחלמה.
בפרק השני נסביר את הפרעות האישיות הדיסוציאטיביות מנקודת המבט של הגישה הביהביוריסטית. ניתן סקירה על ההיסטוריה של הגישה, עקרונותיה ועל מובילי דרכיה של הגישה. כמו כן, נסביר את התפתחות ההפרעה ע"פ גישה זו, ששמה דגש על עקרונות של למידה תוך תהליך של התניה אופרנטית עם חיזוקים חיוביים. בעקבות כך ימנעו הוגי הגישה מלהשתמש במונחים של אב-נורמאליות. נלמד כי הפרעה זו נוצרת בד"כ כתוצאה מהדחקה של טראומות בילדות.
הפרק השלישי יעסוק בשטות הטיפול ע"פ הגישה הפסיכואנליטית. נסקור את היסטוריית הגישה ואת המטרות המרכזיות בטיפול לפי שיטתו של פרויד, אבי הגישה הפסיכואנליטית. בפרק נפרט לפי שלבים את הטיפול לפי התיאוריה של פרויד, נעמוד על האפשרויות "להבריא" מן המחלה ועל ההתמודדויות של המטופלים השונים.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון - הפרעת זהות דיסוציאטיבית - תיאור ומקרה בוחן
פרק שני - תיאור ההפרעה ע"פ הגישה הביהביוריסטית
פרק שני - שיטות טיפול ע"פ הגישה הפסיכואנליטית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפרעת זהות דיסוציאטיבית (Dissociative identity disorder) משתייכת למשפחת ההפרעות הדיסוציאטיביות. את אחד מן המקרים הראשונים שדווחו בספרות הרפואית על ההפרעה תיאר הרופא הגרמני אברהרד טגמלין, בשנות ה-90 של המאה השמונה עשרה. הפרעה זו נכללה וסווגה לראשונה ע"י הפסיכיאטרים בשנת 1980. (מלצ'י , 2006)

תגים:

פסיכופתולוגיה · פיצול אישיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעות זהות דיסוציאטיביות", סמינריון אודות "הפרעות זהות דיסוציאטיביות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.