היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעת זהות דיסוציאטיבית

עבודה מס' 065666

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסבר על הפרעת זהות דיסוציאטיבית, אשר בעברה נקראה גם פיצול אישיות.

2,786 מילים ,10 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

הפרעת זהות דיסוציאטיבית (הפרעת ריבוי האישיות) מבטאת מצב דיסוציאטיבי קשה ביותר שבו אישיות אחרת, שונה ונפרדת מן הראשונה, פועלת ומתפקדת באדם אחד. על פי רוב, האחת אינה יודעת על קיומה של השנייה. כל אישיות מבטאת חלקים בהיבטים שונים של האישיות המקורית והללו מנותקים זה מזה ומפוצלים (זומר, 1998).
כיום ידוע, כי הפרעה זו הינה נפוצה יותר משחשבו בהתחלה. היא שכיחה יותר בקרב צעירים ונשים. ישנם מקרים של הפרעת זהות דיסוציאטיבית שתוארו במספר סרטים, כגון: "שלוש פנים לחווה" , "סיביל" והסיפור של סטיבנסון על ד"ר ג'יקיל ומר הייד. מקרים קליניים אלו הם נדירים אך באחרונה הופיעו בספרות תיאורים לא מעטים על מקרים מסוג זה, ונוצר עניין מחודש בהפרעה זו (אולדרמן ומרשל, 2002).
הפרעת הזהות הדיסוציאטיבית מתחילה בדרך כלל בילדות אך מאובחנת רק בגיל ההתבגרות או בתחילת הבגרות. 85% מהמאובחנים הן נשים. השכיחות הגדולה של ריבוי האישיות אצל הנשים יכולה להיות מוסברת על ידי הפגיעה הגדולה יותר שלהן לגילוי העריות וההתעללות המינית, שלהן קשר הדוק לריבוי האישיות. רמת הנזק של ההפרעה יכולה לנוע מקל לחמור. למרות האמונה שהייתה קיימת, שהפרעת הזהות הדיסוציאטיבית היא נדירה, קיימות עדויות עדכניות שעל פיהן ההפרעה שכיחה יותר משנהוג היה לחשוב (1987, Kluft). הפרעה זו הינה מסתורית מאוד מחד ומעניינת מאוד מאידך. הנסתר בהפרעת זהות דיסוציאטיבית רב על הגלוי.
בעבודה זו בחרתי להסביר הפרעה זו באמצעות הגישה הפסיכודינאמית של פרויד (1989, Freud In: Ross). פרויד (1989, Freud In: Ross) טען שישנם שלוש רמות של מודעות: מודע, סמוך למודע ותת מודע. התת מודע, לפי פרויד (1989, Freud In: Ross), מכיל את אותם האירועים הטראומטיים שהודחקו על ידי האדם על מנת להגן על עצמו. כמו כן הפרט מפתח זהויות שונות העוזרות לו להתמודד עם האירועים הקשים שעברו עליו. השיטה המועדפת לטיפול בהפרעה זו היא השיטה הפסיכודינאמית של פרויד (1989, Freud In: Ross). המטרה העיקרית היא להגיע אל האינטגרציה, כלומר: איחוד הזהויות השונות של הפרט לכדי זהות אחת (1997, Ellason and Ross).

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - הפרעת זהות דיסוציאטיבית
פרק ב' - הסבר להפרעת אישיות דיסוציאטיבית על פי הגישה הפסיכודינאמית
פרק ג' - הטיפול בהפרעת אישיות דיסוציאטיבית
סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

הפרעת זהות דיסוציאטיבית הינה הפרעה השייכת להפרעות ניתוק (דיסוציאציה). המאפיין העיקרי של ההפרעות הדיסוציאטיביות הוא שיבוש או שינוי בתפקוד האינטגרטיבי של הזהות, הזיכרון או התודעה. אם השיבוש מתרחש בעיקר בשטח של זיכרון- מדברים על אמנזיה דיסוציאטיבית או פוגה. בשתי הפרעות אלה, אין אפשרות להיזכר באירועים אישיים משמעותיים. אמנזיה דיסוציאטיבית עם אובדן זיכרון אקוטי, יכולה להתרחש, כתוצאה מטראומה במלחמה, תאונה חמורה או אונס. פוגה דיסוציאטיבית, מתאפיינת בנוסף לאבדן זיכרון, גם בנסיעה למיקום אחר ואימוץ זהות אחרת (אולדרמן ומרשל , 2002).

תגים:

פסיכופתולוגיה · הפרעות אישיות · קרימינולוגיה · פיצול אישיות · התעללות מינית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעת זהות דיסוציאטיבית", סמינריון אודות "הפרעת זהות דיסוציאטיבית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.