היישום אינו מחובר לאינטרנט

דוקו-אקטיביזם - התכניות "בולדוג" ו"בולדוזר"

עבודה מס' 069318

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין שתי התכניות בהיבט של אופי הביקורת וחריפותה.

10,222 מילים ,18 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרתי להתייחס לשתי תוכניות תחקיר בטלוויזיה שנוקטות בפרקטיקה של הדוקו-אקטיביזם האחת: "בולדוג" בערוץ 8, ערוץ המדע והטבע של חברת הכבלים הוט. התוכנית השנייה: "בולדוזר" ששודרה בערוץ 2 המסחרי, תחת הזכיינית 'קשת'. בחרתי לבחון דווקא את שתי התוכניות הללו כיוון ש "בולדוזר" צולמה ושודרה בהמשך וכמו כן בו זמנית ל"בולדוג". למעשה, מדובר במקרה יוצא דופן בתקשורת הישראלית. הפורמט החל בשנת 2003 כ "בולדוג" ב"ערוץ 8", ונחשב לבשורה חדשה ומרעננת. יוצרי "בולדוג": לוי זיני ודובי קרויטורו שאבו את השראתם בגלוי מסגנון הדוקו-אקטיביזם של מייקל מור ושאפו ליצור בעזרת המנחה: מיקי רוזנטל, תוכנית תחקיר מהפכנית שתפקידה ליצור התערבות ושינוי במציאות, אקטיביזם. כעבור עונה מוצלחת אחת רוזנטל עזב את התוכנית ובמקומו הנחה גיא מרוז את "בולדוג" בעונות הבאות, למעשה עד עצם היום הזה. בהמשך, במקביל לשידור העונה השנייה של "בולדוג" רוזנטל מעלה ב"ערוץ 2" את תוכנית התחקיר "בולדוזר" שמזכירה בשם, בפתיח ובפורמט התחקיר הנמרץ את התוכנית המקורית, "בולדוג".

שאלת המחקר שלי היא: "האם וכיצד אופי הביקורת המובעת כלפי "מוסדות השלטון" בתוכנית הביקורת "בולדוג" ששודרה ב 'ערוץ 8' חריפה וביקורתית יותר מהביקורת בתוכנית "בולדוזר" שב 'ערוץ 2'?".

בחרתי לנקוט בשיטה של ניתוח תוכן איכותי של ארבעה פרקים שונים בסדרה על פי שבעה קריטריונים שונים. שני פרקים מהעונה הראשונה של התוכנית "בולדוג" ששודרה ב 'ערוץ 8' ושני פרקים מהעונה הראשונה והיחידה של "בולדוזר" ששודרו ב 'ערוץ 2'.
הקריטריונים: נושא הכתבה, זמן, מי הם המרואיינים, אסתטיקה, פעילות המחאה, מידת האובייקטיביות, איך נגמר.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
*התקשורת-רקע, מבנה ובעלות.
*ההשפעה של התקשורת על סדר היום.
*התיעוד הדוקומנטארי, רקע והיסטוריה:
*"מציאות", את הקול של מי באמת מייצגים?
מתודולוגיה
ניתוח הפרקים
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לפי התיאוריה של "קביעת סדר היום" אמצעי התקשורת מתפקדים כ"קובעי הסדר" של החברה, כאשר לא די שהם בוחרים להבליט נושאים מסוימים ובכך מנסחים את הנושאים שהציבור נדרש להתייחס אליהם, אלא שהם קובעים אף את סדר חשיבותם. (McCombs and Shaw,1995, תרגום: מקומבס ושו).

תגים:

מייקל מור · אקטיביזם · דוקומנטרי · תיעודי · עיתונות · מיקי רוזנטל · גיא מרוז · קולנוע עצמאי · מחאה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דוקו-אקטיביזם - התכניות "בולדוג" ו"בולדוזר"", סמינריון אודות "דוקו-אקטיביזם - התכניות "בולדוג" ו"בולדוזר"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.