היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת פערי תרבות על הצלחתן של בריתות אסטרטגיות חוצות גבולות

עבודה מס' 069202

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של מחקרים בנושא.

10,400 מילים ,31 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

התופעה של בריתות אסטרטגיות בין ארגונים שונים הופכת להיות נפוצה יותר ויותר בשנים האחרונות. שינויים טכנולוגיים תכופים ותחרות גלובלית מערערים את מעמדו של הארגון היחיד היציב והבטוח, ומכריחים אותו לשתף פעולה עם ארגונים אחרים להבטחת יציבות והישרדות.
פירמות נזקקות לבריתות אסטרטגיות על מנת להשיג נגישות ליכולות ומשאבים ההכרחיים לבניית יתרון תחרותי בשוק.
בריתות אסטרטגיות מאפשרות לחברות לחלוק את הסיכונים והמשאבים הנדרשים, כדי לחדור לשווקים הבין-לאומיים. בריתות אסטרטגיות אלה מביאות עמן ערך מוסף לארגון. בנוסף, מרבית הבריתות האסטרטגיות נכרתות עם החברה ממדינת היעד, המתמצאת היטב בתנאי התחרות, בנורמות החברתיות והמשפטיות ובתרבות הייחודית של המדינה המארחת. יש לציין, כי למרות זאת, אחוז מסויים מבריתות אסטרטגיות נכשלות בסופו של דבר.

סקירת הספרות המובאת בעבודה זו מתייחסת לתחום בריתות אסטרטגיות הבין-לאומיות המתאפשרות לאור תהליכי הגלובליזציה המאפיינים את העולם המודרני וכן לצורך הנוצר בבריתות הנכרתות בין חברות ממדינות שונות לגשר על הפער התרבותי הקיים ביניהן, בין אם מקורו בתרבות ארגונית שונה ובין אם מקורו בשוני התרבותי בין מדינה לרעותה. בעבודה זו ברצוני לבחון באיזו מידה, אם בכלל, החברות הבין-לאומיות מתחשבות בתרבות לאומיות ו/או תרבות ארגונית כגורם היכול לפגוע או להועיל לתהליכי הקמת בריתות אסטרטגיות עם חברות במדינות זרות,בעלת תרבות שונה.

שאלת המחקר:
האם וכיצד פערים תרבותיים מובאים בחשבון ומשפיעים על הצלחות בתחום הבריתות האסטרטגיות חוצות גבולות.

בפרק זה (פרק 1: מבוא) נפתחת העבודה בהצגת נושא העבודה, שאלת המחקר ומטרת העבודה. פרק 2 נותן סקירה קצרה על גלובליזציה המאפשרת הקמת בריתות אסטרטגיות חוצות גבולות. פרק 3 עוסק בהגדרות ומושגים בתחום התרבות הלאומית והתרבות הארגונית. בנוסף בפרק נסקרים מאפיינים תרבותיים עפ"י הממדים של Hofstede. פרק 4 מגדיר מהי ברית אסטרטגית. פרק 5 עוסק בשאלת המחקר - האם וכיצד פערים תרבותיים מובאים בחשבון ומשפיעים על הצלחות בתחום הבריתות האסטרטגיות חוצות גבולות. בפרק 6 אציג דיון בממצאי העבודה ובפרק 7 - סיכום ומסקנות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. גלובליזציה: הנוף המשתנה של המאה ה-21
3. תרבות כללית ותרבות ארגונית: הגדרות ומושגים, הבדלים בין תרבויות שונות בעולם
4. בריתות אסטרטגיות: הגדרות ומושגים
5. השפעת התרבות על הצלחת הבריתות האסטרטגיות: סקירת ספרות
5.1 השפעת התרבות על שותפויות בין-לאומית במדינות המזרח הרחוק
5.2 יצירת "תרבות שלישית" בשותפויות אסטרטגיות בין-לאומיות במחקר של Rodriguez
5.3 הסכסוך הלאומי בבריתות אירופיות במחקר של Schoenberg, Denuelle & Nobum
5.4 השפעת המרחק התרבותי על מבנה הון בעלות בבריתות אסטרטגיות בין-לאומיות
5.5 השפעת ערכי התרבות הלאומית על ניהול סיכונים בבריתות אסטרטגיות
5.6 תפקידה של דינמיקה תרבותית וגישת המשאבים בכדאיות בריתות אסטרטגיות בין-לאומיות: התמקדות בצרפת והודו
5.7 בריתות אסטרטגיות בין-לאומיות בין ארה"ב וגרמניה בראיה תרבותית
5.8 מודל של הבדלי תרבות וביצועי הבריתות האסטרטגיות בין-לאומיות
6. דיון בממצאי העבודה
7. סיכום ומסקנות
8. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

רם (2005) מגדיר גלובליזציה כ"תהליך של התרחבות הפעילות הכלכלית בפרט, והפעילות החברתית בכלל, אל מעבר לגבולות מדינת הלאום". עפ"י הגדרה זו, מדובר בהיווצרות רשתות של קשרי גומלין על- לאומיים. גלובליזציה אינה אופנה או תופעה חולפת, אלא מדובר במערכת יחסים בין מדינות, שירשה את מקומה של המלחמה הקרה בין המעצמות. גלובליזציה לדבריו, היא מערכת משולבת של הון, טכנולוגיה, ומידע, החוצה גבולות ויוצרת שוק עולמי לסחורות ולדעות. גלובליזציה הופכת למעשה את העולם ל"כפר גלובלי".

תגים:

ניהול אסטרטגי · פערי תרבות · ניהול בינלאומי · בין לאומי · גלובליזציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת פערי תרבות על הצלחתן של בריתות אסטרטגיות חוצות גבולות", סמינריון אודות "השפעת פערי תרבות על הצלחתן של בריתות אסטרטגיות חוצות גבולות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.