היישום אינו מחובר לאינטרנט

יהלומי הדמים - ניתוח מוסרי

עבודה מס' 069199

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המוסריות במסחר ביהלומי קונפליקט.

7,433 מילים ,10 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

יהלומים הם ידידיו הטובים ביותר של המורד באפריקה (Olsson, 2006) - ציטוט זה אשר נלקח מהביטוי המקורי על חשיבות היהלום לנשים, מדגים בתמצות את התפקיד החשוב שמילאו יהלומים בסיוע לארגוני מורדים שונים למימון מלחמות ארוכות ואכזריות באפריקה.
בעבודה זו אבצע בדיקה של מוסריות הסחר ביהלומים אל מול הרווח המסחרי בסחר זה. תחילה אסקור את המצב במספר מדינות באפריקה; לאחר מכן יבוצע ניתוח על הקשר בין היהלומים למצב שנוצר; יסקרו הפעולות שנקטה הקהילה הבינלאומית הן הרשמית בצורה של מדינות והן הלא רשמית המורכבת מארגוני סיוע שונים שאינם ממשלתיים, כדי להילחם בתופעה המכונה "יהלומי הדמים", או "יהלומי הקונפליקט"; ייבדק אם פעולות אלו היו יעילות בהורדת הסחר ביהלומי קונפליקט; כמו כן ייבדק הצד המוסרי שהוא עיקר עניינינו, כאשר תתבצע בדיקה על בסיס עקרון התועלתנות, בדיקה על פי חובות וזכויות, בדיקה על פי צדק; לבסוף אבדוק אם ניתן להציע פתרון על בסיס הסגולות הטובות, כלומר הצעה שתהיה טובה לכל הצדדים.
העבודה תתמקד הן במדינות בהן התחוללו מלחמות אזרחים שהן אנגולה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו אותה נכנה בקצור "קונגו", סיירה לאון, וליבריה, וכן במדינות לכאורה דומות בהקשר של מיקום גיאוגרפי והימצאות יהלומים אך שבהן לא היו מלחמות אזרחים שהן בוטסוונה ונמיביה. אנו נתמקד בבוטסוונה כדוגמא מייצגת למדינה מהסוג שתואר. מטרת השוואה זו הינה בדיקת הימצאות או אי-הימצאות קשר בין יהלומים למלחמות אזרחים.
שיטת המחקר בה בחרתי היא סקירה ספרותית של חוקרים על השפעת הסחר ביהלומי קונפליקט, ובסופה אבצע ניתוח של מוסריות סחר זה בהסתמך על עקרונות התועלתנות, חובות וזכויות, צדק, וסגולות טובות כפי שמופיעות בספר הקורס "מוסר ועסקים" (גבע, 2000).

תוכן העניינים
1.מבוא
1.1 הגדרת המושגים יהלום ויהלומי קונפליקט
1.2 הגדרת הבעיה המוסרית
2. השפעת הסחר ביהלומי קונפליקט
2.1 על האוכלוסייה באזורי העימות באפריקה
2.2 היבט כלכלי/עסקי
2.3 היבט מוסרי
2.4 היבט חוקי
3. ניתוח ביקורתי יישומי
3.1 ניתוח על בסיס עקרון התועלתנות
3.2 ניתוח על פי חובות וזכויות
3.3 ניתוח על פי צדק
3.4 פתרון על פי המידה הטובה
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בסיירה-לאון נתוני הלחימה קשים אף הם לפי המאמר 75,000 איש נהרגו בלחימה, 500,000 איש הפכו לפליטים, ו-2.25 מליון איש נעקרו מבתיהם, חזית המורדים שקצורה RUF, מימנה את הלחימה בעיקר מסחר ביהלומים, כאשר ידוע על החלפת יהלומים בנשק עם השכנה ליבריה, במהלך הלחימה שנמשכה כעשור, גייס ארגון המורדים סכום שנתי שנע בממוצע בין 25 ל-125 מליון דולר ועד ל-200 מליון דולר מהסחר ביהלומים.הלחימה הביאה את המדינה למקום האחרון בעולם בדרוג ה"עושר" העולמי של האו"ם.

תגים:

יהלומים · דמים · סחר · מוסר · עסקים · רווח · אפריקה · יהלומי דמים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יהלומי הדמים - ניתוח מוסרי", סמינריון אודות "יהלומי הדמים - ניתוח מוסרי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.