היישום אינו מחובר לאינטרנט

ענף היהלומים בישראל

עבודה מס' 066268

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין הערך של תעשית היהלומים בישראל לבין הענף בארה"ב - סקירה כללית ובדיקה סטטיסטית קצרה.

6,495 מילים ,11 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עבודה זו תסקור את ענף היהלומים בארץ מראשית דרכו בשנת 1905 ועד ימינו אנו. בנוסף, העבודה תיתמך בנתונים אמפיריים לגבי יצוא ויבוא של יהלומים במדינת ישראל ומספר המועסקים בענף. תכלית המחקר שיוצג להלן היא לראות האם יש קשר בין הערך במוסף של תעשית היהלומים בישראל לבין הענף בארה"ב, הקניין העיקרי של הענף בישראל.

ניתן יהיה לראות את השינויים החדים שעבר הענף, ואיך צמח והתפתח גם בתקופות שלא היה לכך כל סיכוי. לכבוד הוא לנו לראות עד כמה העולם מעריך את התעשייה בארץ ואת ההישגים המכובדים שאליה הגיעה במרוצת השנים.
לאחר סקירה של היסטוריית הענף בארץ וסריקה של הענף בחו"ל ניתן לומר ללא כל ספק כי ההון האנושי הוא הגורם המרכזי ליתרון היחסי של מדינת ישראל. בד בבד התשתית אשר הוקמה לפני עשרות שנים הקלה על הענף להתאושש כל פעם מחדש ממשבר זה או אחר. המפעלים הסתגלו לשינויים בענף ולטכנולוגיה החדשה שהתפתחה (בעיקר היתווספות השימוש בלייזר בענף, בסה"כ הטכנולוגיה נשארה זהה לאורך השנים - מה שמעלה את חשיבותו של הפועל). חשוב מאד לציין שבענף כזה הקמת התשתית היא מהותית! הכשרת העובדים לרמת איכות כזו שלא תפגע ברווחיות הייצור קשה מאד. כיום וגם בעבר שכר העבודה של הפועל למעשה קובע את הרווחיות, ולכן איכות העובד הינה מהותית. בשנים האחרונות ישנם ניסיונות חוזרים ונשנים של יהלומנים להקים מפעלים בחו"ל עם כוח עבודה זול יותר. הנושא עדיין שנוי במחלוקת מאחר והעלויות הנילוות לדבר שכזה והכשרת העובדים בחו"ל לא הביא אותם כהוא זה לרמת העבודה של הפועלים בארץ, ומכאן לרמת רווחיות גבוהה יותר.

בסיכומו של דבר ניתן לומר כי ההון האנושי, איכות פועל הייצור אשר מלטש, מבקע, מנסר, מנקד וכמובן איש העסקים "היהודי הממולח" בארץ היא בין הגבוהות בעולם אם לא הגבוהה ביותר, וזה מה שנתן את הדחיפה לענף בכל פעם מחדש.
יחד עם זאת כמובן באה נאמנות רבה, והרבה אהבה למקצוע, מצד הפועלים.

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. מבנה ענף היהלומים
ג. ענף היהלומים בישראל, סקירה היסטורית
ד. מסחר בינלאומי
ה. מחקר סטטיסטי
ו..ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הנתונים אשר נאספו מתוך מאגר הנתונים בספרית הבורסה ליהלומים וכן, חלק קטן שנאסף מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אינם מדויקים לגבי הענף בשנים האחרונות בארץ.
בשנים האחרונות התפתח כיוון עסקי חדש של חברות מהארץ והוא הקמת מפעלים בחו"ל אשר נתוניהם המדויקים אינם מדווחים בארץ אלא למדינה בה הם קיימים, (אם בכלל...), אך היקף המסחר כן נכנס לנתוני החברה כאן בארץ - דבר זה יוצר אי דיוקים בנתוני מספר העובדים, הרווחיות ומצב הענף נכון להיום.
אי לכך ומאחר ואין אפשרות לקבל מידע מדויק על הנתונים בחו"ל, התיחסתי בעבודתי רק לנתונים הידועים בארץ.

תגים:

יהלום · בורסת · יהלומים · יהוא · יצוא · תעשיה · ישראלית · ייצוא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ענף היהלומים בישראל", סמינריון אודות "ענף היהלומים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.