היישום אינו מחובר לאינטרנט

ברית נאט"ו- שינויים ותמורות

עבודה מס' 069174

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת היבטים שונים בקיומה של הברית בעידן שלאחר המלחמה הקרה.

1,820 מילים ,8 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

"...הברית היא ביטוי לבקשה הכנה שמביעים עמי אירופה וארצות הברית לשלום וביטחון, להמשך מתן ההזדמנויות לחיים הוגנים ולעבודה בחירות" (הארי טרומן)

נאומו של הארי טרומן בפני הסנאט ב-12 באפריל 1949, שביטא מדיניות של אידיאליזם, לפיו מדינות בעל ערכים משותפים ומכנה משותף לא יילחמו ביניהן, היה האות הרשמי להקמת הברית הצפון אטנלנטית. ברית שמאגדת בתוכה נכון להיום עשרים ושש מדינות, ששטחן משתרע החל מחופה המערבי של ארצות הברית וכלה בגבולותיה המזרחיים של טורקיה.
כבר חמישים שנים הברית מחזיקה מעמד ומהווה גורם כוח משמעותי ובעל חשיבות עצומה ביחסי הכוחות הבינלאומיים ובמארג הבינלאומי.
הברית, שהחלה כשיתוף פעולה על בסיס צבאי עברה רפורמות רבות ושינויים מרחיקי לכת, ובמרוצת השנים התשנו תפקידיה ההיסטוריים וכעת היא ניצבת בפני עידן חדש, מטרות חדשות ואתגרים חדשים.
שאלות רבות נשאלות בנוגע להמשך דרכה של הברית הצפון אטלנטית. מה הם מטרותיה?, מהו תפקידה בעידן פוסט המלחמה הקרה והשליטה הדו-קוטבית בעולם?, מה הם האיומים שעומדים בפניה?, מה הם הקונפליקטים בקיימים בעצם קיומה? ומה מידת הרלבנטיות שלה כיום?.
בעבודה זו אנסה לענות על השאלות הללו.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע היסטורי
רקע תיאורטי
שינוי והתרחבות בנאט"ו
סיכום ומסקנות
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

הברית הוקמה על מנת להוות הרתעה בפני איום צבאי סובייטי שהציב סטלין, וכן להוות 'מטריית ביטחון' על ראשה של אירופה ההרוסה והחבולה ממלחמת העולם על מנת לאפשר שיקום ושילוב מחדש במארג הבינלאומי (Asmus, 2002).

תגים:

מדעי המדינה · פוליטיקה · צבא · ביטחון · בריתות צבאיות · גיאו-פוליטיקה · פרדוקס העוצמה · דילמת הביטחון · המלחמה הקרה · בריתות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ברית נאט"ו- שינויים ותמורות", סמינריון אודות "ברית נאט"ו- שינויים ותמורות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.