היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזכות לפרטיות - פייסבוק

עבודה מס' 069166

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בסוגיית הזכות לפרטיות בסביבה הדיגיטאלית הגלובלית והתמקדות ב-Facebook.

7,006 מילים ,25 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

ההתפתחות הדיגיטאלית המתקדמת הביאה לכך שכל מדינות העולם, נהנות מהקדמה הטכנולוגית במיוחד בתחום המחשבים. אם בעבר המסחר דרש השקעה של מכתבים, טלפונים, הרי שהיום מרבית התקשורת הגלובאלית נעשית באמצעות רשת האינטרנט הגלובלית. על-ידי לחיצה קטנה בעכבר, ניתן לקנות מוצרים מהמזרח, ארה"ב אירופה ועוד. כאמור, קיים שינוי מהותי בממד הזמן והמרחב, שכן אנשים יכולים לתקשר עם מדינות רחוקות בפרק זמן קצר ביותר - הרחוק הפך קרוב והקרוב הפך רחוק.
הקדמה הטכנולוגית הזו שיפרה את חייהם של הפרטים בחברה באופן משמעותי, אולם שינויים אלו הביאו לפגיעה בזכות לפרטיות, שהיא זכות יסוד. הגדרת הזכות לפרטיות והיקפה יוצרת כמות גדולה של קונפליקטים, בין הוגי דעות בתחום הפילוסופי ואנשי משפט רבים. הקדמה הטכנולוגית הביאה למצב בו קיים קושי בהגדרת זכות זו. מצד אחד, יש הרואים בהיקף הזכות ככזאת המעניקה אוטונומיה לפרט ומנגד, חלקם גורסים שהיא עוסקת בפרטיות המידע אודות הפרט.

רשת האינטרנט נתפסת בעיני רבים, כתופעה אבסטרקטית ורבים חשים כי אין תיעוד למידע האישי והם נשארים אנונימיים, אולם לא כך הדבר. במחקר זה ברצוננו לבדוק כיצד באה לידי ביטוי הזכות לפרטיות ברשת החברתית Facebook. הדרך לבדיקת הזכות לפרטיות ברשת היא ראשית, על-ידי ניתוח ובדיקת תקנון מדיניות הפרטיות שהרשת החברתית מפרסמת, המגדיר את צעדיה לשמירת הפרטיות עבור הפרט. בכדי לבדוק האם הרשת דואגת לפרטיותו של חברי הרשת, יש לפנות לספרות המקצועית בנושא ולבדוק כיצד היא מגדירה אותה, זאת בסנכרון לבדיקה כיצד החוק הכתוב מגדיר את הזכות לפרטיות.

עבודה זו מורכבת משני חלקים. ראשית, החלק הראשון יהווה סקירה ספרותית, בה נושא הזכות לפרטיות יועלה ויוסבר בפן התיאורטי. החלק השני של העבודה יהיה המחקר, בו ננתח את תקנון מדיניות הפרטיות של הרשת החברתית Facebook. נציין כי מדובר אפוא במחקר ביקורתי, שמטרתו כאמור לבדוק כיצד באה לידי ביטוי הזכות לפרטיות ברשת החברתית Facebbok. הניתוח ייעשה תוך התייחסות לסעיפים השונים של התקנון והישענות על החומר התיאורטי.

תוכן ענייניים:
מבוא
מתודולוגיה
פרק ראשון הזכות לפרטיות על כל גווניה
1.1 הזכות לפרטיות מהי?
1.2 פרטיות וטכנולוגיה
1.3 הזכות לפרטיות בעולם הדיגיטאלי
1.4 הזכות לפרטיות בעולם הדיגיטאלי במדינות השונות
1.5 אחריות נותנות השרות
1.6 רשתות חברתיות
פרק שני: ניתוח ודיון במקרה הבוחן FACEBOOK
2.1 פרטיות בסיסית ב Facebook?
2.2 משפט משווה בFacebook
2.3 תהליך הרישום ל Facebook
2.4 סוגיית השימוש במידע שנאסף על-ידי פייסבוק
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הדיון הראשוני בסוגיה זו, הגדיר את הזכות לפרטיות כזכותו של אדם "להיעזב לנפשו", לא רק על-ידי רשויות המדינה, אלא, על-ידי גורמים אחרים. כמובן שהפרט לא יכול לטעון לגבי כל דבר קטן, שהרי מדובר בהפרה של הזכות לפרטיות. לכן נוצרה הגדרת טרטוריה מסוימת סביב האדם, שרק בתוכה טענת הפרטיות היא רלוונטית ולגיטימית. קרי, הרעיון של הפרטיות נוגע רק לגבולות מסוימים. בגבולות אלה יש לאדם אוטונומיה לקבל החלטות (Warren & Brandies, 1890).

תגים:

פייסבוק · הזכות לפרטיות · מהפכת האינטרנט · רשתות חברתיות · גלובליזציה · משפט · אינטרנט · מסחר אלקטרוני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזכות לפרטיות - פייסבוק", סמינריון אודות "הזכות לפרטיות - פייסבוק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.