היישום אינו מחובר לאינטרנט

הרשת החברתית פייסבוק

עבודה מס' 070033

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הרשת החברתית בהקשר של יחסי חברה-טכנולוגיה.

2,025 מילים ,8 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

"פייסבוק" היא הרשת החברתית המקוונת הגדולה בעולם. היא נוסדה על ידי מארק צוקרברג בשנת 2004, ומאז שינתה את פני התקשורת העולמית. "פייסבוק" מאפשרת לגולשיה לקחת חלק בקבוצות חברתיות וידועה בכוחה לשמר ולשפר קשרים בין מכרים וחברים. רבים ממשתמשי ה"פייסבוק" יאמרו כי לאתר כוח רב ביצירת ושימור קשרים, בהפצת ידע ותחומי עניין, האתר גם משמש כתחביב בידורי לשעות הפנאי. כמו כן, לא ניתן להתעלם מתפקידו המשמעותי כפלטפורמה לשיח ציבורי ביקורתי ומחאתי וניתן לראות זאת מהפצת המחאות החברתיות ברחבי העולם בשנים האחרונות. ה"פייסבוק" נותן מקום ליסודות כמו חופש הביטוי ושוויון, תוך שימוש במאפיינים של חוסר רשמיות, פתיחות, דליברטיביות ורציונאליות, כל אלו מאפשרים מרחב פעולה גדול של המשתתפים. אך יש לציין כי לאתר גם אפקט שלילי, לדוגמא פרופילים מתחזים, הטרדות, גזענות, לשון הרע, פגיעה בפרטיות ועוד.
אני חושבת שיהיה מעניין לחקור טכנולוגיה זו כי ה"פייסבוק" הפך לחלק בלתי נפרד מחייהם של גולשים רבים בעולם והוא צבר כוח ועוצמה של מידע והון. מבחינת תפקידו של האתר בחיי משתמשיו ניתן ללמוד רבות על יחסי הטכנולוגיה- חברה הגלומים בו.

קטע מהעבודה:

אם להתייחס לגישת הדטרמיניזם הטכנולוגי, עלינו לקבל את טכנולוגיית הפייסבוק כמוצר נתון שאינו מושפע מן החברה ורק משפיע עליה באופן חד כיווני. ביסוס לכך ניתן למצוא במאמרם של אליסון וסטיינפלד שגילו שפייסבוק עוזר להגדיל את ההון החברתי של הפרט. כלומר, מרחיב את המשאבים הנצברים דרך מערכות היחסים של המשתמש בו (Elison& Steinfield, 2007).

תגים:

פייסבוק · רשתות חברתיות · טכנולוגיה · אינטרנט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרשת החברתית פייסבוק", סמינריון אודות "הרשת החברתית פייסבוק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.