היישום אינו מחובר לאינטרנט

השידור הציבורי בישראל

עבודה מס' 069152

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפייני השידור הציבורי בישראל בתקופת עידן המידע, וחשיבות קיומו.

5,571 מילים ,24 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מוסד התקשורת הישראלית חווה, בשני העשורים האחרונים, שינויים רבים, הן ברמת ההתפתחות הטכנולוגית והן מבחינת מדיניות ציבורית הנוגעת לאופי השידורים. בעידן בו הדגש מושם על טכנולוגיות תקשורת ומידע מתקדמות, אין זה מפתיע כי גם החברה הישראלית מצאה עצמה, בשנים אלה, בשיאו של מעבר מתקשורת הפועלת לפי דגם מונופוליסטי ומסורתי כדוגמת השידור הציבורי, אל עבר תקשורת מתקדמת ותחרותית כדוגמת השידור המסחרי וזאת למרות חשיבותה הציבורית הרבה של התקשורת.
הימים הם ימי משבר השידור הציבורי, אשר למרות היותו עמוד תווך של מוסד התקשורת הישראלי, עומד כיום בפני אתגרים רבים ולא פשוטים שמציבה לו הטלוויזיה המסחרית. לאור זאת, דווקא בימי אי וודאות בדבר גורלו, חשוב לעמוד על טיבו ולהבין מהם אותם היתרונות התקשורתיים אשר הוא מאפשר להשיג.
לפיכך, העבודה הנוכחית עוסקת בעמידה על איכויותיו ומאפייניו של השידור הציבורי בישראל, תוך ניסיון להבין מדוע, למרות שנראה כי אינו משיג כיום אחוזי מדרג גבוהים, עדיין חשוב לשמר את קיומו. זאת, תוך עיון בספרות קיימת, כמו גם במספר כתבות ונתונים אשר התפרסמו בארץ לאחרונה.
תחילתה של העבודה בניסיון לעמוד בקווים כלליים על המאפיינים את התקופה הנתונה, במסגרתה עדיין מתקיים השידור הציבורי בישראל- תקופת עידן המידע, כמו גם בהגדרה מהו משדר ציבורי ובהבהרת הנסיבות אשר הובילו להתבססות שידור מעין זה בישראל. לאחר, ייערך ניסיון לעמוד בקצרה על מאפייני דגם השידור הציבורי הבריטי, שנחשב לזה אשר מהווה מודל לדגם הישראלי. כמו כן, ייערך ניסיון לעמוד על מאפייני השידור הציבורי בישראל, כפי שמשתקפים מעיון בחוק השידור ובמחקר קודם. בסופה של העבודה תועלה סוגיית המשבר אליו נקלע השידור הציבורי בשנים האחרונות, תוך ניסיון להבין, לאור בחינת פרסומים שונים העוסקים בנושא, מהם מיקומו ומעמדו כיום ומהם השיקולים אשר מצדיקים את המשך קיומו.

תוכן עניינים:
מבוא
השידור הציבורי בעידן המידע
שידור ציבורי- מהו?
ביסוס השידור הציבורי בישראל
מודל השידור הציבורי הבריטי כ"אביו הרוחני" של זה הישראלי
מודל השידור הציבורי הישראלי
משבר רשות השידור
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קצב ריבוי המידע השתנה באופן משמעותי במרוצת הדורות- אם במאות הקודמות התבצעו ייצור המידע והפצתו במהירות מסוימת (אשר בימים אלו נתפסת כאיטית), הרי שבמאה העשרים ואחת אנו עדים לתופעת גידול מאסיבי בכמויות המידע הזמינות לאנושות. לפי בעל- שם (2002), מחקר אשר נערך בשנת 1973 הוכיח כי בשנים האחרונות היה הגידול בכמות המידע, לפי מדינות, בשיעור שבין 3.5 ל- 14.4 אחוזים בשנה, נתון אשר בעקבותיו מוצדק לכנות את התקופה הנוכחית כתקופת "התפוצצות המידע".

תגים:

שידור ציבורי · עידן המידע · תקשורת · רשות השידור · ערוץ 1 · רייטינג · מדרוג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השידור הציבורי בישראל", סמינריון אודות "השידור הציבורי בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.